Bila i USA
Sommarpar: Vilka har ni bokat med?
Sommarpar: Vilka har ni bokat med?
Hallå tjejer!
Hur går det för er allihop?
De nya svenska körkorten ska gälla internationellt vad jag förstår, vi har inte fått någon annan information i alla fall och vi fick ju visa upp körkortet när vi hämtade ut bilen.
Överlag är LA säkrare nu än vad det varit förut faktiskt.
Fröken Strössel: Kul att ni också ska ge er ut på den här resan Hur länge har ni tänkt vara borta?
Vi flög t/r Los Angeles. Från Los Angeles åkte vi till Yosemite, sen till San Francisco och ner längs kusten (med några övernattningsstopp) till Santa Monica och körde sen ner för att avsluta i San Diego. Från San Diego till LA tar det inte så lång tid längs motorvägen, så det var inte alls jobbigt att åka tillbaka till LA och flyga därifrån. Och vi tjänade ju en hel del pengar på att inte flyga hem från en annan flygplats...
Ni skulle ju kunna flyga till LA, åka upp till San Francisco, sen till Las Vegas och avsluta i San Diego. Och sen flyga hem från LA igen. Blir en ganska "naturlig" rutt liksom
Såg en dokumentär på Travel Channel inför vår resa, och där följde de med en polispatrull i LA under en dag/kväll och diskuterade just det där med brottsligheten. Och brottsstatistiken har tydligen sjunkit väldigt mycket på senare år, enligt polisen.
På 3-4 veckor hinner ni med mycket - härligt!
Jag borde få någon slags provision av Hollywood City Inn
Kampi: Har ni tänkt vandra i Yosemite när ni bor på hotellet i Mariposa? Varning för att det kommer att bli en hel del tid i bilen för er då...
Kampi: Ni kommer nog på något bra Men som sagt, ska ni vistas inne i parken kommer ni få spendera en hel del tid i bilen, trots att det egentligen inte är så långt fågelvägen. Ska man göra utflykter och vandra inne i parken bör man definitivt bo I parken.
Jag har inte kört från SFO till LV, men väl varit i Yosemite och kört Yosemite - SFO. Är det något speciellt du undrar?
Tja, själv åker jag till New York om 6 veckor!
Jag vet, det är omöjligt att veta när det är bäst att slå till. Inte kul när det blir så mycket dyrare...
Tips i Yosemite: Falcon's Nest eller något av de andra på www.yosemiteperegrine.com. Rekommenderar att ni bor I parken om ni ska vara därinne och vandra och så, annars blir det lååånga dagar.
Har ingen aning, men billigast är ju att boka själv, utan resebyrå. 99 gånger av 100 i alla fall.
Förstår att du längtar, vår bilresa i Kalifornien var det bästa jag nånsin varit med om!
Förresten, jag vet ju att det finns fler Ben&Jerry's-fantaster här - har ni uppmärksammat att de öppnat två B&J-glassbarer i Sthlmsområdet? En i Tyresö Centrum och en i Gamla Stan. Var på den i Gamla Stan idag och det var nästan lika bra som i USA
Och vi åker om två veckor (till NY) Fast lite läskigt är det ju med den här svininfluensan...