Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

De nya svenska körkorten ska gälla internationellt vad jag förstår, vi har inte fått någon annan information i alla fall och vi fick ju visa upp körkortet när vi hämtade ut bilen.

• Pumpkin

Fröken Strössel: Kul att ni också ska ge er ut på den här resan Hur länge har ni tänkt vara borta?

Vi flög t/r Los Angeles. Från Los Angeles åkte vi till Yosemite, sen till San Francisco och ner längs kusten (med några övernattningsstopp) till Santa Monica och körde sen ner för att avsluta i San Diego. Från San Diego till LA tar det inte så lång tid längs motorvägen, så det var inte alls jobbigt att åka tillbaka till LA och flyga därifrån. Och vi tjänade ju en hel del pengar på att inte flyga hem från en annan flygplats...

Ni skulle ju kunna flyga till LA, åka upp till San Francisco, sen till Las Vegas och avsluta i San Diego. Och sen flyga hem från LA igen. Blir en ganska "naturlig" rutt liksom

• Pumpkin

Såg en dokumentär på Travel Channel inför vår resa, och där följde de med en polispatrull i LA under en dag/kväll och diskuterade just det där med brottsligheten. Och brottsstatistiken har tydligen sjunkit väldigt mycket på senare år, enligt polisen.

• Pumpkin

Jag borde få någon slags provision av Hollywood City Inn

Kampi: Har ni tänkt vandra i Yosemite när ni bor på hotellet i Mariposa? Varning för att det kommer att bli en hel del tid i bilen för er då...

• Pumpkin

Kampi: Ni kommer nog på något bra Men som sagt, ska ni vistas inne i parken kommer ni få spendera en hel del tid i bilen, trots att det egentligen inte är så långt fågelvägen. Ska man göra utflykter och vandra inne i parken bör man definitivt bo I parken.

• Pumpkin

Jag har inte kört från SFO till LV, men väl varit i Yosemite och kört Yosemite - SFO. Är det något speciellt du undrar?

Anna och John skrev 2009-03-20 18:11:47 följande:
    nån som kört från sfo till lasvegas och varit inom yosemite park och death valley som har några tips?
  • Pumpkin

Jag vet, det är omöjligt att veta när det är bäst att slå till. Inte kul när det blir så mycket dyrare...

Joji skrev 2009-04-02 00:10:06 följande:
    Åh, nice! Jag bokade hotell i Santa Barbara idag! 24 hour offer, sparade 400 kronor... Kändes gött. Så svårt att veta när man ska slå till, ett hotell i San Diego väntade vi för länge varpå det höjdes 2000 kronor!
  • Pumpkin

Tips i Yosemite: Falcon's Nest eller något av de andra på www.yosemiteperegrine.com. Rekommenderar att ni bor I parken om ni ska vara därinne och vandra och så, annars blir det lååånga dagar.

NY brud skrev 2009-04-03 16:46:21 följande:
    Vi åker också till USA i sommar. Ska besöka San Francisco, LA, LV, Grand Canyon, Yosemit. Kör givetvis Hwy 1 och ska stanna i Monterey och på något mer ställe. Gifte oss i New York förra sommaren så det här blir vår ett års resa!Har hunnit boka hotell i SF, LA och LV. Letar just nu boende vid Grand Canyon och i eller närheten av Yosemit. Alla tips är välkomna! Har inte bestämt om vi ska köra till South rim eller West rim men det låter ju kanske som att south rim är bättre..? Hur lång tid tar det att köra därifrån till LV?
  • Pumpkin

Har ingen aning, men billigast är ju att boka själv, utan resebyrå. 99 gånger av 100 i alla fall.

Bailys skrev 2009-04-28 23:42:35 följande:
    Vi ska åka i slutet av aug för jag har hört att det är så mycket trafik under juni juli. Både turister o amerikanarna själva har oxå ofta semester då. Vi gifter oss den 27 juni o kommer önska oss resecheckar på RESIA men nu säger många ja har pratat med att det är billigare att resa me TICKET....Stämmer det????
  • Pumpkin

Förresten, jag vet ju att det finns fler Ben&Jerry's-fantaster här - har ni uppmärksammat att de öppnat två B&J-glassbarer i Sthlmsområdet? En i Tyresö Centrum och en i Gamla Stan. Var på den i Gamla Stan idag och det var nästan lika bra som i USA

Svar på tråden Bila i USA