• Joji

Bila i USA

Åh, fler USA resenärer, kul!

Välkomna Sassi, Leeloo och Sommarpar.

Sassi - vad har ni bokat för typ av hotell? Alltså, är det just mer hotell, eller lite mer budget? Vi ska nog blanda lite. Om vi skippar Hawaii satsar vi på fina hotell i Las Vegas och San Diego där vi i så fall avslutar resan. Resten vet vi inte ännu...

Vi ska nog boka Hollywood city in, tack vare Pumpkin!

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-08 15:06:13 följande:
    Oh, don't get me started! Jag ÄLSKAR Ben & Jerry's och hade min radar igång under hela resan Försökte få i mig minst en Addicted to chocolate-shake om dagen (är det semester så är det ). Mmm, sakna!
    Nu ska vi faktiskt åka till New York i maj och enligt Ben & Jerry's hemsida ligger det en B&J-bar typ 100 meter från vårt hotell
    Haha! Jag ska se till att ha min B&J radar på också!

Är det "färdiga" shakes man får välja mellan, eller kan man mixa ihop egna?

Kul med New York!!!
  • Joji

Åh, trevligt med fler erfarana! Era tips är tippen!!!

Just boende är alltid så svårt att veta - det kan se bra ut på nätet, men helt annorlunda ut i verkligheten. Så att få tips från personer som verkligen bott där, är ovärderligt!

Big Sur - är det ett ställe man vill bo över en natt på, eller mest att stanna till vid?

Tar gärna emot boendetips i:
    * Yosemite
    * Santa Barbara. Tack!!

• Joji

OJ - Såg att jag skrev era tips är tippen! Menade givetvis TOPPEN!

• Joji

Ok, nu har vi tjötat om resan ännu en kväll. Så mysigt!

Tack för tipset Pumpkin. Men, nu har vi bestämt oss för att skippa Yosemite, tyvärr...

Vi lägger dock in några fler övernattningar längs Highway 1. Vad tror ni om: Carmel
    Pismo Beach
    Santa Barbara?

Skulle ni välja något annat, ni som varit där? Borde vi ta Monterey istället för Carmel? Verkar inte som om du tycker det i alla fall Pumpkin?

• Joji

Åh tack Pumpkin, du anar inte hur uppskattade dina tips är!
    Sedan så är ju tycke och smak olika, men det är så bra att att ha något att luta sig mot som start!

Vi funderar på Santa Monica - det verkar mysigt där, och kanske då mysigt att åka dit och sova en natt, innan vi drar vidare... (först skulle vi ju bo där bara, men ändrade oss efter ditt tips om Hollywood city in ) Skulle du säga att det är värt det, eller får man ut tillräckligt av det om man bara åker dit en sväng på dagen?

• Joji

Förresten - bodde ni över i Pismo?

• Joji

Din beskrivning av Santa Monica kvällen avgjorde saken Pumpkin: En natt i Santa Monica it is!

Så till dagens frågor:

Boendetips i:
    Carmel
    Pismo Beach
    Santa Barbara

Alla som helst tips mottages tacksamt!

• Joji
    Sommarpar skrev 2009-02-10 22:08:57 följande:
    .på rutt1 funderar vi på att boka utefter vägen beroende på hur mkt man kör och varrt man hamnar, vad tror ni om det, eller är det bättre/lättare att boka allt hemifrån?jag har även en fråga om bil. Vi har hyrt en "vanlig" bil men jag hart en dröm att köra cab i LA. Hur är det med bilar i USA? är det värt det tror ni eller är det "säkrare" med en vanlig bil?
    Vi kommer att boka alla hotell hemifrån, känns säkrats! När jag backpackade i Australien bokade vi allt eftersom, men nu tänkte vi att vi skulle slippa tänka på sådant alls. Vi bestsämmer alltså innan vart vi ska stanna.

Ang bil, så har vi prel.bokat en cab, men tar nog en vanlig bil tror jag...

Har ni bokat flyg? Vad fick ni betala?
Svar på tråden Bila i USA