Bila i USA
Så lite så, jag hjälper gärna till
Ja, TripAdvisor är toppen!
Så lite så, jag hjälper gärna till
Ja, TripAdvisor är toppen!
Jag rekommenderar också minst 3 nätter längs Hwy1, speciellt om man vill ta det lugnt. Vi bokade som sagt inget boende längs den rutten i förväg, utan tog det dag för dag. Var inga problem alls, det finns en hel del hotell och motell längs vägen.
Just det, längs Hwy1 tycker jag att man inte får missa 17-mile-drive, Carmel, Big Sur (svårt att missa om man åker längs kusten, man åker ju rakt igenom ), Monterey och akvariet där om man åker under högsäsong, Solvang om man vill se något udda och roligt, Santa Barbara... En personlig favorit är också Pismo Beach med sin underbara strand. Många vill också se Hearst Castle utanför San Simeon, det var dock inget vi prioriterade.
Vi tittade också på det på håll
Oavsett hög-/lågsäsong så tycker jag Carmel är mycket mysigare som ort än vad Monterey är
Vi bokade via Hertz. Dels blev det inte särskilt mycket billigare genom alla dessa budgethyrbilssidor, dels ville min make ha "garantin" som ett större företag ger. Vi betalade drygt 6000kr för vår nya Chevrolet Malibu med Neverlost i knappt 3 veckor.
Joji: Ska ni skippa Santa Monica alltså?
Tja, kommer ni ner längs kusten så kommer iofs Santa Monica före Hollywood, men det där kan man ju göra som man vill med
Alltså Hwy1 leder ju rakt in i Santa Monica, Hollywood ligger mycket längre in från kusten. Från kusten och in kan man säga att det är Santa Monica, Westwood, Beverly Hills, West Hollywood och SEN Hollywood
Vi betalade 12000kr för våra biljetter, t/r för oss båda alltså.
Att ni inte flyger till och från samma flygplats gör det dyrare direkt, tyvärr.