• Joji

Bila i USA

Oj - jag kollade lite noggrannare på förslaget vi fått och såg att våra flygbiljetter kostar 24 000, alltså 12 000 per person. I dagsläget gäller det för Göteborg - San Fran, San Diego - Göteborg. Typ samma rutt som du kollat på, Linn74 fast omvänt!

Fast nu är ju vår rutt ändrad, så vi flyger från Las Vegas - Hawaii-Göteborg vilket innebär ytterligare cirka 10 000 kronor.

Vi har förvisso 2000 i rabatt på denna resebyrån, men ska nog spana på Luftgrop ändå!

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-14 11:14:42 följande:
    Sökte just på resfeber.se: Göteborg-SFO, San Diego-Göteborg. 17600kr för två personer, totalt.
    Mycket intressant!

Vi har ju inte hittat våra biljetter själva, utan bokat via Myplanet, en resebyrå. Då fick vi priset 17 270 + 6300 i skatt. Utresa 12 Juli, hemresa 2 augusti...
  • Joji

OBS - har inte bokat, i den bemärkelsen att vi betalat dem än, utan de är prelimenärbokade tills på måndag.

Vi kan även dra av 2000 på detta, men hamnar då ändå på cirka 22 000. Fast 11000 per person lät inte så dyrt tycker jag, för en sån lång resa... Men, jättebra att du kollat Pumpkin, vi ska göra det också!

• Joji
    Linn74 skrev 2009-02-14 10:43:04 följande:
    FUnderar på att kolla på resor från CPH istället och ta bussen eller tåget ner. Det borde väl vara några tusen billigare??
    Kanske... Fast tycker det är såååå jobbigt att behöva landa där sen, när man ska hem. När man landar vill man ju vara hemma inom en timme... Vi lägger nog hellre till lite pengar i så fall...
  • Joji

Vi brukar alltid boka biljetter själva, älskar att leta fynd. Men just denna gång blev det inte så, men det kan ändras!

Ska leta flyg från Las Vegas - Hawaii och jämföra också...

• Joji
    Linn74 skrev 2009-02-14 14:10:30 följande:
    Ja, det verkar inte skilja så jättemycket i pris. Nåja, det är ett tag kvar tills vi kommer boka.... Har ni andra bokat redan??
    Vi ska boka senast måndag! Känns bäst att ha det gjort.
  • Joji

Nu har vi sökt flyg som galningar idag...

Det allra billigaste via Resfeber, i juli, är flyg för 32-34000.

Fast då gäller det Göteborg - San Fransisco, sen Las Vegas - Kauai, sen Kauai - Göteborg.

Kollade vad det skulle kosta om vi åkte i september, bara för skojs skull - då blev priset cirka 24000! Liiite skillnad! :-0

• Joji

Ja, visst är det kul? Vi har bokat in våra stopp, och börjat spana på hotell!

Sommarpar - nej, priserna är ju högre i och med att det är högsäsong! Sedan lönar det sig nog förvisso att spana runt... Vilket bolag flyger ni med??

• Joji

Kan tilläggas att cirka 9000 av vårt flygpris är enkel väg Las Vegas - Hawaii... Så det drar ju upp priset avsevärt.

Funderade på att åka tur och retur Las Vegas - Kuai, men det blir så jobbigt med anslutnde flyg hem sen: bättre att boka hemresan i ett svep!

• Joji

Host host, nej... Vi ska sätta oss ikväll och spika dem. Så vårt tycker jag - hoppas hela tiden att jag ska finna någon ännu bättre deal!

Från Las Vegas - Kauai blir det med

Pumpkin skrev 2009-02-16 10:56:50 följande:
    Joji: Har ni bestämt er för flygbiljetterna nu då? Har ni bokat? Vilka åker ni med?
    Host host, nej... Vi ska sätta oss ikväll och spika dem. Så vårt tycker jag - hoppas hela tiden att jag ska finna någon ännu bättre deal!

Från Las Vegas - Kauai blir det med Alaska Airlines.

Resten har vi inte bestämt, står mellan Delta, Lufthansa och United. Beror på om vi bestämmer oss för att vänta typ 12 timmar på en flygplats och då betala 24000-25000, eller om vi lägger till några tusen för att minska väntetiden något.
Svar på tråden Bila i USA