• Joji

Bila i USA

Oj, vad konstigt det blev...

• Joji

Har inte funnit några alternativ med Swiss när jag sökt...? Hittade ni era biljetter via Resfeber också?

• Joji

Sasso - vad fick ni betala för era flygbiljetter?

Vi kommer inte att bo vid Grand Canyon, utan utgå från Las Vegas - troligtvis ta en helikopertur. Vi kör alltså till Las Vegas från San Diego, och stannar där.

• Joji

Kirsto: då lyckades du väldigt bra i alla fall!

Vi kommer nog boka allt boende hemifrån ändå, känns tryggast! Återkommer kanske till dig om jag har några andra frågor kring tips...

• Joji
    sasso skrev 2009-02-16 16:52:10 följande:
    Vi fick betala 7200kr/person för flygningarna:Göteborg - San FranciscoChicago - GöteborgVi har också börjat att boka allt boende hemifrån - vi har bokat o San Francisco, LA, San Diego och Las vegas. Återstår några nätter här och var. Ska boka in en övernattning i Monterey eller Carmel också.
    Det var ju ett shysst pris! Vi borde varit ute i bättre tid också... Men men.

Har ni bra anslutningar då också kan tänka? De flesta flyg vi hittar nu innebär att vi måste vänta typ 10-12 timmar på hemvägen när vi kommer till USA från Hawaii...
  • Joji
    sasso skrev 2009-02-16 18:11:24 följande:
    Joji: Visst vill man bara hem när man väl ska åka - men ni två kan säkert fördriva tiden på något trevligt sätt iväntan på flyget hem. Tänk istället att ni drygar ut resan tillsammans med 10 extratimmar ;)
    Haha, jo precis. Det jobbiga är väl att man landar 05.55 och får vänta till typ 15.30. Men, det får ju funka!
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-17 17:19:38 följande:
    Vi var borta i tre veckor och hade lätt kunnat lägga tre veckor till, men på två veckor hinner man också med en del Vår budget för resan landade på någonstans mellan 50-60000kr inklusive flyg, bil, bensin, boende, mat och shopping. Allt alltså. Och då hade vi det bra, men bodde inte på lyxhotell hela tiden direkt
    Men, det måste ju tilläggas att dollarn var mycket lägre då... Fuskis!

Vad roligt att det diskuteras och ges massa bra tips i tråden - så himla värdefullt!
  • Joji

Obs - med fuskis menar jag att jag är avundsjuk: vill också ha låg dollar!!

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-17 21:42:46 följande:
    Det har du förstås helt rätt i
    Hehe! Vill ju inte att de som just börjar kolla svimmar av hur dyrt det är i jämförelse!
Svar på tråden Bila i USA