Bila i USA
Hade de massa ateraljer också? På Aruba köpte jag ett läppglans som såg ut som en liten glassburk!
Oj oj oj - ja, kan tänka mig att du bunkrade upp! Tur att ni ska dit igen snart så du kan fylla på förrådet!
Minns när jag testade Ben och Jerry´s första gången för några år sedan... Hade ju hört talas om det i amerikanska filmer, och när det dök upp här var man ju tvungen att testa. Det blev kärlek direkt, och jag arbetade mig igenom alla smaker som finns i Sverige!
Favoriten är då som sagt Peace of cake.
Min första Ben och Jerry´s glassbar besökte jag på Aruba i somras, ska besöka måååånga i USA!
Pumpkin - att du bara testade en milkshake? Jag ska prova så många jag kan! Fast det är klart, har man en favvo så...
Sommarpar - bra där, testa testa testa!
Jag är inte såååå förtjust i chokladglass faktiskt. Därför är Peace of cake (strawberry cheesecake glass) min favvo.
De har ju tillfälliga smaker också - Pumpkin: testade du Chocolate therapy? Låter annars som ett bra upplägg du har inför NY: en favvo, och en ny per dag!
Jag är uppvuxen utanför Kungsbacka, bor där nu efter att ha bott i centrala GBG flera år.
Ja precis! Verkligen bra av dem att stötta olika typer av forskning av välgörenhet!
Hmmm, detta blev plötsligt en Ben och Jerry´s tråd? Vi borde kanske starta en egen tråd bara om det, eller ett helt eget forum? Där kan vi diskutera godaste smakerna, mindre goda smaker, B&J barer runt om i världen etc...
Haha, ja!
Jag kan slänga in att vi har bokat flyg nu!
Kan även slänga in, att vi nog också kan kalla oss biljettbokningsexperter nu! Har lusläst alla sidor som finns, för att hitta den bästa dealen och de bästa anslutningarna!
Totalpris för oss båda blev 28 000. Då flyger vi Göteborg - San Fransisco, sedan Las Vegas - Kauai - Kauai - Göteborg. Behöver inte vänta länge någonstans!
Flyget från Las Vegas - Hawaii kostar 10 000. Vi la till 1000 kronor för att slippa flyga via Seattle, och för att få komma fram 5 timmar tidigare!
Totalpriset vi fick av resebyrån var cirka 10 000 dyrare, cirka 38000! Och vi skulle få vänta 10 timmar på en flygplats = värdelöst förslag! Detta var det absolut billigaste som fanns att hitta. Så vi är nöjda!
Ja...
Om vi bara skulle flugit Göteborg - San Fran - Kauai- Göteborg hade vi betalat 18 000, alltså 9000 var. Under högsäsong - det tycker vi är ett väldigt shysst pris för en så lång flygning. Från Hawaii till Göteborg är det ju gaaanska långt.
Vi kunde ju säkert fått ännu billigare om vi varit ute i ännu godare tid. Flyget till Hawaii gick upp 1500 från en dag till en annan!