• Joji

Bila i USA

sasso skrev 2009-02-19 14:21:38 följande:
    Haha... :) Har du också en gubbe som vill in på akvarium?!?! Det kan nog bli problematiskt för min del också att styra av Sea World - det kanske helt klart är värt ett besök, men det är i allafall värt att ta en diskussion med honom :)Hur engagerade är era gubbar i planerandet av bröllopsresan??Härlig fart i tråden föresten :)
    Jajamen - akvarie ska det vara! Jag gillar förvisso också det, har varit i Sydney, Melbourne, London... Kul att gå i USA också.

Min blivande är väldigt engagerad i resan. Vi delar upp olika områden och tar ansvar för att hitta boende och aktiviteter som vi sedan diskuterar med varandra.

Han har till exempel Las Vegas och San Fransisco, jag har Los Angeles och San Diego.
  • Joji

Higway one har vi också delat upp lite.

Hawaii delar vi på.

Själklart kan man tipsa den andre om "deras" ställe också, men skönt att en har huvudansvaret.

Jag är dock snabbare i starten med planerandet och mer effektiv.

• Joji
    sasso skrev 2009-02-19 14:36:54 följande:
    Vi får nog planera in ett stopp på Sea World - klart det ska vara akvarie! Bröllopsresan blir inte direkt någon slappar-resa...dagarna börjar bli uppbpkade.. men det är kul! :)
    Haha, nej det blir mycket intryck och upplevelser!

Fast vi avslutar ju med en vecka på Hawaii, för lite mer relaxing.
  • Joji

Anna och John skrev 2009-02-19 18:17:10 följande:

Det skulle Vara var ska ni bo? blir lite snurrigt ibland.
    Haha, ja det är lätt hänt!

Vi vet inte var vi ska bo i Las Vegas ännu. Blivande spanar för tillfället på Luxor - finns jättefina rum inte alltför dyra!
  • Joji

För oss går det framåt! Vi bokar boende på ställe efter ställe, och det är sååå kul att leta! Vi har olika städer som ansvarsområde, väljer ut tre alternativ och visar för varandra, därefter väljer vi tillsammans.

Enda nackdelen är att vi lägger oss ALLDELES för sent varje kväll!

• Joji

Hello Ladies!

Hur går det för er? Vi sitter vid datorerna varje kväll, letar hotell etc!

Jag är nyfiken på vart ni bokat boende i LA området, och San Diego?

• Joji

Jag är lite orolig att man inte ska känna sig safe i Down town LA, eller i Hollywood på kvällarna? Har läst, och hört en del som sagt: undvik! (Fast Pumpkin håller inte med om det...

Vi ska bo två nätter i Santa Monica och två nätter i antingen Beverly Hills, West Hollywood eller Hollywood...

• Joji
    Leeeloo skrev 2009-03-13 12:14:38 följande:
    Men det är ju mycket som man hör och läser om. Det är ju bara de negativa sakerna som dom skriver om i tidningar och så. Man ska inte lyssna allt för mycket på sånt. Men man behöver ju inte springa naken genom downtown mitt i natten för det. =)
    Ja, tidningar kan ju verkligen blåsa upp saker och ting. Fast jag tänkte mer på saker jag läst på nätet. Och, utifrån sånt vi hört från andra som varit därm två olika damer i resebranchen etc.

Men det kanske är som du säger Pumpkin - att LA är säkrare nu för tiden...
  • Joji

Givetvis kan det stå blaj på nätet också... Måste ju förtydligas! Så jag hänvisar bara till dem jag talat med som varit där istället!

Svar på tråden Bila i USA