Bila i USA
Helt sjukt egentligen, hur mycket det kan skilja. Vi betalade ju 12000kr t/r Los Angeles, och nu i maj betalar vi 6200kr t/r New York - totalt.
Helt sjukt egentligen, hur mycket det kan skilja. Vi betalade ju 12000kr t/r Los Angeles, och nu i maj betalar vi 6200kr t/r New York - totalt.
Jo jag vet hur det är. Vi hade hittat våra biljetter för 10500kr men avvaktade två dagar, och då var det billigaste 12000kr. Men det går ju i cykler verkar det som, det är inte nödvändigtvis dyrare att boka närmare avresa eller billigare att boka jättetidigt, det beror på någon slags "dagsform" hos flygbolagen känns det som.
sasso: Jag bakade en maffig chokladtårta med hallonfyllning och chokladfrosting
När vi ändå är inne på mat vill jag rekommendera Chili's - en restaurangkedja som finns lite här och var. Är lite som O'Learys typ, med supergod mat, MYCKET mat och framför allt grymt bra priser. Och är man på Carlsbad Premium Outlet utanför San Diego ska man definitivt käka på Ruby's Diner! Mmm, godaste cheeseburgaren jag någonsin ätit, och hela stället går i 50tals-stil. Tror det finns på andra ställen också, det kan man fråga sin GPS om
Jag rekommenderar definitivt San Diego Zoo framför Sea World, zooet får man bara inte missa. Sea World är säkert häftigt det med, men dyrt och inte värt pengarna enligt nästan alla jag pratat med. Och ska ni på akvariet i Monterey tycker jag absolut att ni ska koncentrera er på San Diego Zoo istället. Åh, hade kunnat vandra runt där hela dagen (vilket vi iofs gjorde också )!
Hmm, andra tips...
I LA var vi i tre nätter, så vi hade två heldagar. Vi hade nästan inget inplanerat utan tog dagarna som de kom. Första dagen utforskade vi Hollywood hela dagen, gick mycket och tog en tur med en turistbuss. Shoppade gjorde vi också. Andra dagen tog vi bilen och utforskade stan längre bort - Sunset Strip, Beverly Hills, Bel Air... Vi åkte aldrig till Universal Studios, vilket många rekommenderar. Vi hade helt enkelt inte tid och prioriterade det inte. Nästa gång kanske
Mera mat: Tony Roma's! Lite smålikt Chili's, fast ändå inte. Bra priser, goda och stora burgare, mumsiga sallader...
Åh, nu vill ju jag käka cheeseburgare från Ruby's Diner