Inlägg från: MolsonCanadian |Visa alla inlägg
  • MolsonCanadian

    Kuvert... *suck*

    Tjo!
    Somliga känner till att vi har lite udda storlek på våra inbjudningskort (10,5 x 10,5 cm) och att vi har haft problem med att hitta kuvert som passar. Gav upp och beställde de minst för stora från Calligraphen. De kom idag och nu är problemet att de inte är vita som inbjudningskorten. Så jag ska skicka tillbaka dem och i ett sista desperat försök att hitta kuvert efterlyser jag nu andra ställen att beställa ifrån, innan vi får sätta oss och göra kuvert själva.
    Har redan kollat på Indesign som inte har några.

    Tack på förhand,

    /M

  • Svar på tråden Kuvert... *suck*
  • MolsonCanadian

    Coop Forum eller?


    SaraPayam skrev 2009-02-05 19:47:16 följande:
    Har du kollat på coop...vet inte vilka storlekar de har...men våra inbjudningskort har med lite annorlunda längd...& vi hittade våra där...& det va verkligen ett kanonpris på dem med
  • MolsonCanadian

    Tack så mycket!

    Har just beställt dem i mörkblått.


    Teapot skrev 2009-02-05 20:14:01 följande:
    Dessa var de minsta jag kunde googla fram så de har du kanske stött på själv, de är ju fortfarande för stora men ändå... hoppas du hittar rätt till slut!www.pysselochpapp.se/www.paleda.se/viewItem.aspx
  • MolsonCanadian
    Teapot skrev 2009-02-05 20:27:40 följande:
    Så lite så
    Tyvärr hade de inte dem på lager så får se om det blir vita istället ändå.
  • MolsonCanadian

    Det blir 3 cm större nu. Problemet är att det var fel färg på de jag beställde från Calligraphen. Att det inte finns i rätt storlek har jag begripit för längesedan.


    MulleNuh skrev 2009-02-06 10:20:50 följande:
    men gör det nåt om kuverten är nån cm större??
  • MolsonCanadian

    Bor inte i Sthlm.


    Noxire skrev 2009-02-05 20:18:15 följande:
    Har du kollat med www.ljunggrenspapper.comKram till alla
  • MolsonCanadian

    Knallvita går bra.


    MulleNuh skrev 2009-02-06 11:12:07 följande:
    Vilken färg ska du ha då?
  • MolsonCanadian

    Det är det, eftersom de som regel är alldeles för stora. Det räcker att de är 3 cm för stora. Det ser nog konstigt ut som det är.


    MulleNuh skrev 2009-02-06 11:20:04 följande:
    Hmm det borde ju inte va svårt att hitta kan man tycka! Vi köpte på Panduro. Dom var då 14x14 cm i knallvitt.
  • MolsonCanadian

    Vilket då?
    Jag har ringt men de hade absolut ingenting.


    SaraPayam skrev 2009-02-06 10:15:35 följande:
    Japp
  • MolsonCanadian

    Vilket då?
    Jag har ringt men de hade absolut ingenting.


    SaraPayam skrev 2009-02-06 10:15:35 följande:
    Japp
  • MolsonCanadian

    Hupp! Sorry dubbelpost.

  • MolsonCanadian

    Jo, det hade jag tänkt. Det är bara att vi har fullt upp och kaos hemma efter att vi flyttade i helgen och jag tror inte att vi hinner.


    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 12:05:46 följande:
    Hur många inbjudningar handlar det om? Jag gjorde egna kuvert, ca 50 st och när man väl fick upp farten så... Hitta ett kuver du gillar, rita av och skala ner storleken till det du vill ha och använd den som mall (med flikar och så).
  • MolsonCanadian

    Ja du, hade tänkt NU. OSA är typ 28 mars (minns inte helt och har dem inte framför mig).

    Tack tack.

  • MolsonCanadian

    Åh perfekt!!
    Ska genast avbeställa de jag redan hunnit beställa och åka till IKEA imorrn!

    Tack så hemskt mycket!


    Tindre skrev 2009-02-06 13:11:44 följande:
    IEKA tipsar jag hett om! De har ett set med kort och kuvert som heter "Kallt". Nu ska vi se om jag lyckas med den tekniska biten; www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20138394Då får du i och för sig betala för korten också, men med tanke på priset och den ypperliga storleken 11,5x11,5 kanske det är värt det?
  • MolsonCanadian

    De är vikta (www.brollopstorget.se/hem/molsoncanadian/galleri.php).

    Men nu satsar jag på IKEA och försöker komma dit imorrn redan. Puh!


    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 12:25:34 följande:
    om vi hade bott grannar hade jag fixat det åt dig. Ligger hemma med influensa men idag känns huvudet inte lika stort som igår och har slutat pulsera i sambatakt... Men... Hur ser inbjudningarna ut? Sitter de ihop på något sätt? Jag kom ju på att våra inbjudningar (6 sidor 105x105 , om du fattar) skickades utan kuvert (hade blivit för dyrt) så det var bara tackkorten som hade kuvert.
  • MolsonCanadian

    Enligt IKEAs hemsida finns de kvar i Göteborg. De hade redan skickat iväg beställningen så om de inte skulle finnas kvar så får jag väl ta de jag beställde ändå.


    svårtattvälja skrev 2009-02-06 14:42:20 följande:
    Inte för att regna på din parad, men det är inte helt säkert att de finns kvar.... Det var ju julkorten de hade förra året, och de brukar ju rea ut sina julsaker redan innan jul. Men finns de, så lär de vara superbilliga! Kanske ska ringa och kolla innan du avbeställer? lycka till
  • MolsonCanadian

    Tack så mycket. :)

    Problemet är tidsbristen i samband med flytten. Vi går och står i flyttkartonger och kaos.

    Om det är genomskinligt - hur gör man då med adressen..?
    Alltså, hur skriver man den?


    Mrs4ever skrev 2009-02-06 18:47:09 följande:
    jag tittade i ert galleri, inbjudningskorten är verkligenjättefina! Bra jobbat!Angående kuvert, kan ni inte göra egna?Eller varför inte köpa cellofanpapper, som är genomskinligt,på så sätt så kommer era fantastiska kort verkligen till sin rätt!
  • MolsonCanadian

    Nu har jag hittat de där kuverten på IKEA. De var på utförsäljning så ett 20-pack kostade ynka 3 kronor (!). Köpte 80 stk så vi har råd att skriva fel på kuverten.

    Tack igen för tipset!

  • MolsonCanadian

    Väldigt tacksam. SOM jag har grunnat över hur hitta kuvert till våra små inbjudningskort.

    Nu återstår bara att överväga om vi ska skriva adresserna för hand eller skriva ut etiketter. Hur gör ni?


    Tindre skrev 2009-02-09 10:00:58 följande:
    Perfekt! Härligt att kunna hjälpa till
Svar på tråden Kuvert... *suck*