• söderlund

Skippa brudbukett?

Jag funderar på att skippa brudbuketten, är det nån annan som tänker göra det? Jag vet inte riktigt hur man håller en bukett på ett snyggt sätt (det kanske gör sig självt och det kanske känns jättefel...) Hmm, jag funderar vidare men berätta gärna hur ni tänker!

• Svar på tråden Skippa brudbukett?
  • Boobi

Jag ska ha en brudbukett, men vill inte lägga en massa pengar på den, utan funderar på att försöka binda ihop något ganska enkelt själv
    Vi ska dock inte ha något stort bröllop, utan de närmaste på en strand.

• Tokstolla

Jag vet vad du menar söderlund, men samtidigt känner jag: Var ska jag göra av händerna?? Inte kan jag sätta upp dem i midjan, gå som en vandrande kanna och sedan känna mig som värsta primadonnan. Nä, ngt måste jag nog hålla i och visst hade en rullator gett precis den tryggheten vi alla kvinnor behöver för att inte snubbla i altargången men det är inte vidare smickrande heller

• Jen75

Det finns ju brudbuketter som hänger ner som man håller som i en ögla. De kanske kan vara ett alternativ till att ha en "vanlig" bukett. För som tokstollan skrev, var gör man av händerna...

• marriage09

Jag kommer inte heller att köpa en brudbukett, vissa kan ju lägga flera tusen på en sådan och det är inget för mig iaf. Kanske binda ihop en själv eller ha några få exotiska blommor / en enstaka ros... Det finns en massa enkelt att ha. Eller ingenting alls, förstår inte riktigt varför det skulle bli svårt med händerna. Vad gör man annars med händerna, om man går vanligt?

• Tooticki

Jag funderade på att skippa brudbukett men sen funderade jag på att det kanske är bra att ha något att hålla i. Jag körde på bukett i alla fall men om jag skulle gjort om det så hade jag struntat i det, den gjorde varken till eller från.

• valkyriana

Jag funderade även jag på att skippa den, men skaffade en ändå. Jag är väldigt glad att jag gjorde det, även om jag tycker att det är mycket pengar får något man har en så kort tid.

• Lycklig2009

Man måste inte ha den dyraste.. man kan ha en enkel men fin .. min florist kunde binda en jättefin med lite som hänger ner för 300-400 kr

• Luucie
    Tokstolla skrev 2009-02-06 09:06:52 följande:
    Jag vet vad du menar söderlund, men samtidigt känner jag: Var ska jag göra av händerna?? Inte kan jag sätta upp dem i midjan, gå som en vandrande kanna och sedan känna mig som värsta primadonnan. Nä, ngt måste jag nog hålla i och visst hade en rullator gett precis den tryggheten vi alla kvinnor behöver för att inte snubbla i altargången men det är inte vidare smickrande heller
    Kan man inte klä in rullatorn med blommor då..

Jag ska absolut ha blommor! Tycker att det tillför så mycket och är så vackert.
    Vill du inte ha en bukett som du håller rakt framför dig så kan du ju ha en som ligger på armen eller en boll i ett snöre. Det finns ju så mycket att välja på.

Sen måste jag säga att enligt min erfarenhet (som tärna)
    är det jätteskönt att hålla i något...
    Och så kan du använda den som bordsdekoration efter vigseln om du inte vill slänga den på någon.
  • Nina och Rickard

Jag ska inte ha blombukett, inte min grej helt enkelt + att jag sparar några hundralappar på det. Andra har påpekat för mig att det kan kännas tomt att ha en tom, ledig hand, men det är nog inte världens undergång..speciellt när killen inte heller har nån bukett/handväska att hålla i

• Livsvinst

hej!

Jag har också starka funderingar på att inte ha någon brudbukett. Utan helt enkelt hålla min flickvän (blivande fruar) i ena handen och eventuellt en snygg handväska i andra handen (funderar på att köpa samma sort till tärnorna så vi har lika men kanske i en annan färg). Har sett handväskor med påsydda rosor (så då blir det ju en typ av bukett ändå )

Kör hårt!
    Joanna

ww.livsvinst.se

• Aquilia

Jag skall visserligen ha en bukett men den skall min M2b få plocka fr trädgården (tänkte försöka så lite blomfrön)och ev fylla på med vildblommor (de som finns) strax innan vigseln. En bunden organiserad brudbukett är inte min grej, dessutom lägger jag hellre pengarna på ngn annan utgift (klänningen)

• Pärlan2009

Jag längtar verkligen efter att få välja ut en vacker brudbukett. Älskar blommor och de kommer att förgylla min dag men om du mest känner att de är onödiga tycker jag att du kan hoppa över dem med gott samvete.

• passionsblomman

Se till att plocka de blomorna senast dagen innan och sätt dem i kallt vatten så de är vattenspända i stjälkarna. Annars kommer de att sloka inom bara någon halvtimme!

Aquilia skrev 2009-02-10 09:31:56 följande:
    Jag skall visserligen ha en bukett men den skall min M2b få plocka fr trädgården (tänkte försöka så lite blomfrön)och ev fylla på med vildblommor (de som finns) strax innan vigseln. En bunden organiserad brudbukett är inte min grej, dessutom lägger jag hellre pengarna på ngn annan utgift (klänningen)
  • 20090822

Jag ska inte heller ha någon bukett. Vi kommer gå in hand i hand, tror inte det kommer kännas konstigt att ha en ledig hand. Sen har en del ogifta kompisar protesterat och vill att jag ska kasta en bukett, men jag tror inte det ändå...

• Bettertogether

Idag i skolan såg jag en jättefin brud"bukett" i kylen som någon av floristerna gjort. En upp-och-nedvänd droppformad grej med ögla att hålla i.. Den var gjord av ganska mycket spoltråd och egentligen inte så mycket blommor... Som ett alternativ till en traditionell bukett menar jag :) Man kan ju dekorera sådana med bär eller pärlor och några kronblad från en blomma. Hur fint som helst!

• passionsblomman

Ja, och ett gediget hantverk.

Bettertogether skrev 2009-02-10 21:34:10 följande:
    Idag i skolan såg jag en jättefin brud"bukett" i kylen som någon av floristerna gjort. En upp-och-nedvänd droppformad grej med ögla att hålla i.. Den var gjord av ganska mycket spoltråd och egentligen inte så mycket blommor... Som ett alternativ till en traditionell bukett menar jag :) Man kan ju dekorera sådana med bär eller pärlor och några kronblad från en blomma. Hur fint som helst!
  • Aquilia

passionsblomman: tack för tipset

Svar på tråden Skippa brudbukett?