• 27juni2009

    Kan man skriva så här?

    Rent grammattiskt o stavningsmässigt, kan man skriva så här?

    Ni Inbjudes att hedra
    Vigseln mellan
    J.... & M.....
    K.... Kyrka 27 Juni Kl. 14.00
    Därefter bjuds ni till
    Bröllopsmiddag/Fest

    Osa: 15Maj
    Klädsel: Kavaj

    Gärna snabba svar då jag behöver beställa vår stämpel

  • Svar på tråden Kan man skriva så här?
  • 27juni2009

    hm, har skrivit m stora bokstäver flr jag tyckte de var snyggt

    Men kan man inte ha stor bokstav när det är "en ny mening", i dett fall ny rad på bröllopsmiddag?

    Vem de skall osa till finns på annats tälle i inbjudan, kikar du i mitt galleri förstår du bätte

  • 27juni2009

    ja de där m hedra är en kompromiss när vi valt mellan olika inbjudningsfraser som vi hittat (var??? ja jag minns inte )

  • 27juni2009

    ja just det angående osa, de ha jag ju skrivit innan när jag kladdat ner vad som skall finnas med
    Nej jag hålelr med att de inte är snyggt när de är fel, men de jag mena var att jag inte tänkte på vad som var rätt o fel när jag skrev utan bokstavens storlek (stor/liten) valdes automatiskt vilken jag tyckte var snyggast
    Vem de skall osa till får de som sagt veta på annan plats i inbjudan o likaså till vem. där har vi oxå förklaart vad osa står för för att försöka undvika att folk inte svarar

    Men kan ni inte skriva nåt förslag istället för hedra då?
    Många av de andra skulle man ju skriva kalle & lisa bla bla blao de vill vi undvika eftersom hela familjerna är bjudna.
    liksaå vill vi inte ha vår dotter j..... gifter sig ,med M..... bla bla bla utan något enkelt

    har läst att med sin närvaro hedra vigseln mellan men jag behöver tänka på platsen oxå

Svar på tråden Kan man skriva så här?