Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vilket "HETT" ämne?

Jo tjena!!!

Panzerfaust skrev 2009-02-06 16:23:54 följande:
    Personligen håller jag mig borta från heta och kontroversiella ämnen.
  • passionsblomman

Jag blir ARG i alla trådar där folk kallar varandra dumma i huvudet, mer eller mindre inlindat i tjusigare eller förfärligare formuleringar.

FÖRVÅNAD blir jag över att så många tycker att alla hantverkare och yrkesmän runtomkring bröllop tar överpriser. Vad har man för konstig uppfattning om vad människor behöver ha betalt för sin tid?
    Eller tror man att det är så hedrande att få sy/fota/binda buketter/frisera/sminka/laga mat/baka tårta/sjugna/spela/eller vad det nu är, så att man borde hoppa jämfota och sedan glatt göra det gratis?

• passionsblomman

Det var en konstig motivering av dem?
    Då undrar man ju såklart...

marsros skrev 2009-02-08 17:23:01 följande:
    Håller oftast med dig till 100% men inte på detta. Just därför att det finns folk som tar betalt för bröllop. Jag tog offerter på catering på flera ställen där de hade festpriser och bröllopspriser. När jag frågade vad det jag ville ha kostade fick jag alltid svar som bröllopspriser även om det jag ville ha var fest arrangemang. Ex festpriset för en buffé var 160 och bröllop startade vid 270. När jag bad om paketet för 160 fast till bröllop så kostade det ändå 270. Frågade varför och hon sa bara att det var ju bröllop och då var lägsta priset 270.
  • passionsblomman

Att döma av vika inlägg som senaste tiden fått ett ANTAL medlemmar avstängda på kortare eller längre sikt så är det tveklöst religion som är det som är hetast!

• passionsblomman

Där har du en poäng min vän!

Själv förvånas jag alltmer över hur vanligt det är med en fråga som tråsdstart, fast det inte ÄR en fråga, utan bara en önskan om medhåll. "kan man göra så här?" typ. Om någon inte tycker det, så är den snabbt elak eller vill bestämma över folks liv.
    Jaha. "Fråga inte då!" kan jag ju känna...

MarianneL skrev 2009-04-23 20:24:27 följande:
    Jag trodde poängen med forumet var att man VILLE höra andras åsikter. Ananrs behöver man ju inte va här inne alls... eller?
Svar på tråden Vilket "HETT" ämne?