• LB5

Idag var jag med om något hemskt

Det började för några dagar sedan med lite magsmärtor, sedan fick jag feber och ännu mer ont, och i morse beslutade jag mig för att åka till akuten. Visade sig att den kopparspiral jag har haft i tre år har suttit fel, fyra cm längre ner än den ska och felvriden i livmoderhalsen, och den hade vuxit fast så. Doktorn fick rycka allt vad hon hade för att få ut den och det tog flera försök så jag fick panik och började skaka och sedan svimmade jag. Jag trodde jag visste vad smärta var men...

Nu är jag uppskakad och ledsen, för dokotorn sa att spiralen inte fyller någon funktion som den satt, men att den förmodligen hade suttit så i tre år... kan inte jag bli med barn? Fan, mår inte så bra nu...

• Svar på tråden Idag var jag med om något hemskt
  • feministbrud

Stackars dig! Det låter fruktansvärt! Vet du att du inte kan få barn eller är det något du misstänker? Jag skickar en elektronisk kram till dig.

• passionsblomman

ÅH hjälp vad läskigt! *kramar om*

Fy! Jag förstår verkligen att du är omskakad! har du någon där som kan pyssla om dig lite?

• EhjärtarE

Stackars dig! Vet inte vad jag ska skriva mer... hoppas att det känns bättre snart...

• LB5

Tack... nu kommer tårarna igen...

Nej jag vet inte säkert.. bara funderar eftersom det har gått tre år och jag inte har haft något riktigt skydd...

Min sambo är bortrest, typiskt, men en kompis kommer förbi senare.

• passionsblomman

Bra att du får sällskap! Man ska inte vara alldes ensam när man haft det sådär tufft!

Försök slappna av och vila dig nu och ta frågorna om fertiliteten med någon så snart helgen är över, så du inte behöver gå och älta det och kanska oroa dig i onödan.

Den har väl inte suttit fel i alla tre åren, tror du? för då hade du säkert fått problem av den tidigare, så det behöver ju inte vara någon fara alls med den biten.

LB5 skrev 2009-02-07 15:42:02 följande:
    Tack... nu kommer tårarna igen...Nej jag vet inte säkert.. bara funderar eftersom det har gått tre år och jag inte har haft något riktigt skydd...Min sambo är bortrest, typiskt, men en kompis kommer förbi senare.
  • Luucie

Oj lilla gumman, fy vad jobbigt!

Men för att trösta dig lite så vill jag säga att det nog kan ha varit så att den gett ett visst skydd ändå.
    Och om förhållandena i ditt underliv inte varit optimala, vilket de omöjligt kan ha varit med en felplacerad spiral, är det säkert därför du inte blivit gravid.

Hoppas att det ordnar sig! Stor kram!

• Mrs Baom

Tänker på dig å skickar en stor kram!! Bra att du inte kommer vara ensam sen!!

• LB5

Nej, jag vet ju egentligen inte hur det har varit, men jag fick gå tillbaka två gånger och klippa av trådarna då de var för långa i början. Och det är ju inget gott tecken, då trådarna visade sig vara jättekorta nu. Men den kanske har fyllt någon sorts funktion ändå. Är bara lite uppskakad tror jag, har aldrig svimmat förut... ska nog göra som du säger och inte fundera så mycket på huruvida jag kan få barn eller inte just nu... vinner inget på det.

Har tagit en massa smärtstillande och kommer att titta lite på melodifestivalen. Brukar pigga upp :)

passionsblomman skrev 2009-02-07 15:46:08 följande:
    Bra att du får sällskap! Man ska inte vara alldes ensam när man haft det sådär tufft!Försök slappna av och vila dig nu och ta frågorna om fertiliteten med någon så snart helgen är över, så du inte behöver gå och älta det och kanska oroa dig i onödan.Den har väl inte suttit fel i alla tre åren, tror du? för då hade du säkert fått problem av den tidigare, så det behöver ju inte vara någon fara alls med den biten.
  • LB5

Tack alla! Ni hjälper så oerhört mycket :)

• Tess80

Åh, vad jag tycker synd om dig!!! (jag rös när jag läste inlägget!!). Herregud! Du får en STOR kram från mig med!

Lycka till med allt! Jag önskar innerligt att allt löser sig för dig!!

Svar på tråden Idag var jag med om något hemskt