• LB5

Idag var jag med om något hemskt

Det började för några dagar sedan med lite magsmärtor, sedan fick jag feber och ännu mer ont, och i morse beslutade jag mig för att åka till akuten. Visade sig att den kopparspiral jag har haft i tre år har suttit fel, fyra cm längre ner än den ska och felvriden i livmoderhalsen, och den hade vuxit fast så. Doktorn fick rycka allt vad hon hade för att få ut den och det tog flera försök så jag fick panik och började skaka och sedan svimmade jag. Jag trodde jag visste vad smärta var men...

Nu är jag uppskakad och ledsen, för dokotorn sa att spiralen inte fyller någon funktion som den satt, men att den förmodligen hade suttit så i tre år... kan inte jag bli med barn? Fan, mår inte så bra nu...

• Svar på tråden Idag var jag med om något hemskt
  • gosbruden

Skickar en värmande kram till dig!

• Ore

Usch då! En stor kram till dig!!!

Ta det lugnt, och vänta tills smärtan är över.

Vad gäller fertilitet så håller jag med Luucie, även om spiralen varit felplacerad så har den antagligen påverkat livmodern ändå...

Akutläkaren är ju med hög sannolikhet ingen expert på området, så det är bättre att du bokar en tid hos en barnmorska och får en ordentlig genomgång av det hela.

• Vena

Stackars dig!! och vad är det för doktor? har han/hon hört talas om bedövning? Har ingen spiral, men att ta cellprov tycker jag är som att laga tänderna utan bedövning. Det måste gjort fruktansvärt ont!
    Och, en spiral som sitter på det viset måste vara hindrande för en graviditet!
    Många kramar och hoppas du mår bättre snart!

• first lady

Jag tycker det är konstigt, om du varit där för att klippa av trådarna 2 gr måste väl barnmorskan eller den som utfört sett att spiralen inte suttit på sin plats eller?
    Har ingen sprial själv men jag tycker det borde ha setts.

• MulleNuh

Ohhh va jobbigt!! Lider starkt med dig!!!

Du får en elektronisk kram från mig med.

• didis

*kramar om och fixar en kopp te åt dig*

Bra att du får sällskap i kväll, det är lätt att jaga upp sig ensam.

Jag också du skall boka tid hos en gynekolog så du kan diskutera och få svar på dina frågor.

• Joji

Hoppas det känns lite bättre idag! Kan tänka mig smärtan, när jag satte in min hormonspriral gjorde det så ont så jag trodde jag skulle svimma!

Det du varit med om, är ju sånt som man tänker inte kan hända.. Jag bestämde mig just för att gå och kolla min spiral, så den sitter rätt!

• Joji

Hoppas du får träffa någon som kan ge dig svar på alla dina frågor!! Det kan ofta kännas lugnande...

• LB5

Ja, så här dagen efter är jag mer arg än ledsen, den första gynekologen/barnmorskan som satte in spiralen borde ha kollat med ultraljud att den satt rätt. Speciellt eftersom jag kom tillbaka två gånger efteråt med problem!

Igår var jag ju på akuten, så jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig, men någon sorts bedövning borde ju finnas tycker man... någon sorts lokalbedövning?

Blöder ganska mycket idag, ska boka tid hos en gynekolog imorgon så att jag kan få svar på alla frågor.

Min m2b är amerikan och i sann amerikansk anda föreslog han att jag skulle stämma barnmorskan som satte in den fel, haha... i wish. Men en förklaring/ursäkt skulle kännas skönt att få...

first lady skrev 2009-02-07 22:27:05 följande:

Jag tycker det är konstigt, om du varit där för att klippa av trådarna 2 gr måste väl barnmorskan eller den som utfört sett att spiralen inte suttit på sin plats eller?Har ingen sprial själv men jag tycker det borde ha setts.
  • Soon and very soon

du kan ju anmäla till landstingets försäkrings bnolag! oj skulle inte vara stort

• 090208

Men har den suttit sa i 3 ar och du blev inte sjuk forran nu??

Tycker att du ska kolla upp noga hur det ligger till nu, for om hon slet ut den sadar... Ja, det maste ju bli sar, kanske arr. Ga till gyn och kolla upp! Fa svar pa allt du undrar, sa du kan vara lugn sen.

OT--> Varfor anvander vissa hormonspiral? TS hade ju kopparspiral vilket jag kan formoda i vissa fall beror pa att man inte kan/vill manipulera med hormoner. Men om man har en hormonspiral, varfor? Verkar vara smartsammt...
    Har en p-stav, varldens basta.

• kph

Usch fy vad hemskt.Hoppas allt får en förklaring.Kram

• elsi

Jag blir arg och ledsen samtidigt. Starkas dig, och din m2b.

skicka en kram. Jag hade tur, koppar spiral utan problem.

Glöm inte att fråga oxå om att de ska kolla att du inte ha en infektion. troligen växt den fast relativt nyligen

Om du är i stockholm's området, ring OctaviaKliniken för "a second opinion"

ta emot all kärlek från din m2b, han ville förstår, han ville inte att du ha ont.
    Ta hand om dig .. kram

Svar på tråden Idag var jag med om något hemskt