Visst det var gratis så man ska väl inte ha nå förväntningar. Till att börja med så höll vi inte på att hitta dit, trots att vi båda är uppvuxna i stan. Inte en endaste skylt..
en katalog med tårtor - tråkigt att Stigs inte var där själv och kunde svara på frågor. Tog tom ett tag innan jag hittade vem som var "utställare" (innan tårtkatalogen var förresten lappar med kort på en tjej som sjunger)
en katalog med buketter - dels tråkigt att de inte var några riktiga buketter och bilderna i katalogen var hyffsat kassa. Där såg jag inte ens vem som var utställare utan mamma berättade då vi åkte förbi henne och åt lunch. hon visste eftersom hon läst annonsen i tidningen)
en borgerlig vigselförrättare som delade ut visitkort - som vi redan vart i kontakt med men hennes pris tyckte jag var på tok för högt. Man får inte bli privat vigselförrättare i det här länet och den enda som finns tar flera tusen plus ytterligare ett par hundra för resan (beroende på hur långt hon ska ta sig från Burträsk).
nåt mer(sambon tror det var hotel Malmia, jag missade det)- missade jag med
Kort Karin,visade trycksaker och pyssel - kändes ointressant
Atelje Elisabeth Victoria - hur många klänningar hade hon med sig? En på dockan? Ett plus att hon hade katalog från en klänningsleverantör ;)
jag vet att nån stod här men jag kan inte alls komma på vad eller vem - minns inte ens att de stod något där
Guldsmeden från Arkaden - kikade knappt på vad de hade med eftersom vi redan har sett ut ringarna :)
Newens - samma här, fotograf klar..
en trubadur "Soulmate",
och en uppdukad provmeny från Nordanågården med provsmakning - det var dock riktigt trevligt att få smaka några förrätter och se hur dessa såg ut på faten.
Vi saknade viljan hos utställarna att vilja sälja något. Inga lokerbjudande tex. Dålig uppvisning av sortiment, eller inget deltagande alls från utställaren.
Saknade saker som underkläder, herrkläder, tidningen, någon som hyr ut tex tält och annat till en utefest osv.
Men visst. I den lilla lokalen hade inga fler rymts. I umeå var det mer utställare och mycket mer folk så de va varmt, trångt och jobbigt att gå där, men betydligt mer erbjudanden och företag som verkligen visade upp vad de hade.