• miiia87

Min sambo vill inte gifta sig.

Min sambo och jag har varit tillsammans i 4,5 år och har en dotter på 1 år. Vi är inte ens förlovade.. Jag vill så gärna heta samma som min sambo och dotter.. Va ska jag göra

• Svar på tråden Min sambo vill inte gifta sig.
  • miiia87

Han säger att han älskar mig inte mer för att vi e gifta. typ de enda han sagt

• miiia87

De e klart.. vi kollade förlovnings ringar när vi varit tillsammans i ett år men sen har de inte hänt ngt

• miiia87

De håller jag med om också men vill ju va en familj med samma efternamn
    Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 12:14:40 följande:

Vilket såklart är helt riktigt...
  • miiia87

Måste man inte göra de borgeligt då?

EmmaochMagnus skrev 2009-02-09 12:14:37 följande:
    Man kan ju byta namn bara.....Kan ju vara en kompromiss
  • miiia87

Han säger bara att han aldrig ska gifta sig. Mer har jag inte hört

MolsonCanadian skrev 2009-02-09 12:15:53 följande:
    Nä, men vad består hans uttryckliga motstånd av?Kan finnas flera förklaringar bakom.
  • miiia87

Har tänkt på de också..
    Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 12:16:10 följande:

Han är nog inte redo än...kanske blir han aldrig redo för äktenskap...vilket INTE betyder att han inte älskar dig.
  • miiia87

Jo de e vi ju..
    Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 12:17:00 följande:

Familj är ni ju oavsett.
  • miiia87

Okej. Vd inneber de då?

Tooticki skrev 2009-02-09 12:17:37 följande:
    Det du kan göra är att upplysa honom om att det juridiska skydd som ett äktenskap innebär, med tanke på att ni har barn, går inte att ordna på något annat sätt. Kanske kan det vara värt det för honom att gifta sig då.
  • miiia87

Okej de ska jag nämna

Tooticki skrev 2009-02-09 12:21:58 följande:
    I korta drag det att om någon av er skulle gå bort så ärver barnet allt, om det finns mycket att ärva kommer en förmyndare att utses som ska bestämma över barnets tillgångar. Det kan alltså betyda att du skulle kunna bli av med bostad, bil och alla sparade pengar om din sambo dog för att ert barn ärver det.
  • miiia87

ja ska fråga han

MolsonCanadian skrev 2009-02-09 12:24:36 följande:
    Men be honom förklara varför, vad det är i äktenskapet som han inte vill ha?Jag känner några som av ideologiska skäl inte vill gifta sig och det köper jag helt och hållet. Däremot inte skäl som att man inte skulle vara "redo" att gifta sig pga det "åtagande" det innebär när man redan har skaffat barn.
  • miiia87

Ne de e klart..
    Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 12:27:44 följande:

Att man har valt att skaffa barn behöver ju inte betyda att man därmed känner sig redo för något åtagande i äktenskap?Det går alldeles utmärkt att vara redo för alla åtaganden som gäller ens barn utan att för den sakens skull vilja vara gift...
  • miiia87

de e klart

MolsonCanadian skrev 2009-02-09 12:32:45 följande:
    Jag tycker nog att om man undviker äktenskap för att man inte vill binda sig så blir det väldans konstigt om man samtidigt skaffar barn med den personen. Det är ju ett livslångt åtagande och man kan aldrig "bli av" med vederbörande. Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 12:27:44 följande:
  • miiia87

Han e nog bara rädd att binda sig
    Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 12:35:26 följande:

...nu vet vi ju inte vad personen i fråga har för skäl. Det behöver inte bero på att man är rädd för att "binda sig", vi vet inte det...
  • miiia87

Jag e 22 men han e 35 och vi har inte råd men jag nöjer mig med borgeligt.

brud080808 skrev 2009-02-09 13:16:09 följande:
    Ni har ju inte varit tillsammans så länge ändå, och ni kanske är unga? Kanske har ni olika förväntingar på vad ett bröllop innebär? Han kanske tror att det måste vara 100gäster och högtidliga tal och oroar sig för detta? Han kanske inte tycker att ni har råd? Vi har en pojke som är 3,5år och vi har varit tillsammans i 9år. än är vi inte gifta, men snart hoppas jag
Svar på tråden Min sambo vill inte gifta sig.