• Strindlund

Jag börjar att bli en aningen förtvivlad!

Jag slits mellan hopp och förtvivlan om vart annat, och det känns inte allt för trevligt. Jag började att stämpla i mitten av januari och jag vet ärligt talat inte vad min dagspenning ligger på. Garanterar är att jag kommer att minska min inkomst med hälften av vad jag fått ut av försäkringskassan som sjukskriven.

Jag har ingen utbildning och jag står utan arbete åtminstone tills i början av juli då jag kan hoppa in som sommarvikarie inom industri. Förstår inte riktigt hur jag skall få detta att gå ihop till den 22 augusti då vi gifter oss.

Dock har vi bestämt oss för att enbart bjuda på fika efter vigseln och äta tillsammans med min brudtärna och den som nu kommer att utses till bestman. Vi får låna kyrkans lokal kostnadsfritt efter vigseln och frisör samt blommor är redan klart i och med att vi fått presentkort på detta.

Det som är kvar då är klänning, kostym, fikabrödet (kan göras i ordning eftersom), vigselringarna, fotograf. Det som jag kan komma på just nu... Ja, och sen tillkommer fickpengarna till våran resa.

Jag vet inte riktigt hur detta skall lösa sig, men det kommer väl antagligen att göra det. Har inte direkt något jag kan sälja, förrutom min häst, men det har jag ingen lust till även om han kostar mer än vad jag klarar av. Får se hur jag löser det!

Någon mer som går i rena panikkänslor ibland?

• Svar på tråden Jag börjar att bli en aningen förtvivlad!
  • konstigabaralillajag

Funderar som du. Ibland känns det som man tagit på sig mer än ekonomin tillåter men samtidigt vet jag att jag kommer vara där jag är nu om 5 år också. Har väntat 12 år på att gifta oss och nu bestämde vi att vi gör det.

Går på tidsbegränsad sjukersättning tom juni 2010, sen vet jag inte vad som kommer hända. Oroar mig mycket men försöker leva i nuet. Jag är sjuk, har två st kroniska sjukdomar.
    Vi kommer att gifta oss enkel, borglig vigsel men mina föräldrar. En inte alltför dyr ring, max 3 000:-, bilig lokal och en fest med smörgåstårta efter vigsel... Visst har man drömmar men de får stå tillbaka.

• Lattelover

Hej TS!

En budget skulle vara bra! Först o främst, ta reda på hur stor din dagpenning är! Och hur mkt du förväntas tjäna under sommaren. Räkna sen ut, tillsammans me din blivande, hur mkt ni har möjlighet att lägga undan. O gör bröllopsbudgeten därefter.

Klänningar kan man fynda på tradera, BT, blocket etc. Vigselringar finns o otaliga prisklasser. Fotograf - känner ni någon som känner någon som är duktig som kan ställa upp?? Stort Lycka Till!

• Strindlund

Har pratat med min a-kassa nu som även vill ha in arbetsgivarintyg från den tiden jag inte varit medlem, då de baserar dagpenningen på de senaste 12 månaderna. Så det innebär att jag även får räkna in 4 månader mer än jag hittils skickat, och det kan baseras på grundbeloppet.

Var det någon som hängde med här? Nåja, det spelar ingen roll, förhoppningsvis får jag något mer än vad jag räknat med. Dessutom har jag genom min sambos syster ev. fått tag i ett städjobb framöver. Skall dessutom ligga på min tidigare arbetsgivare som jag VET behöver personal nu mot våren.

Ang. ringarna så skall våra putsas upp och lägga på ett laget vitt guld (eller hur de nu gör) och sätta in stenar, så får jag alliansringen! Det handlar om 3000-4000 kr totalt, men det är kostnader som ändå är.. kostnader.

• didis

Jag vet hur jobbigt det är när ekonomin är skral. Jag tycker att ditt inlägg andas tv å problem - ett: bröllopet två: ekonomiska situationen på längre sikt.

När det gäller bröllopet har ni bantat ner det rejält. Möjligen kan ni spara på ringarna och köpa dem vid ett senare tillfälle. Vi hade först tänkt skippa dem helt men har nu köpt en titanring.

När det gäller framtiden är det förståss svårare, jag vet inte hur gammal du är eller vilken utbildning du har.

Om det är så att vigseln är viktig av juridiska skäl kan ett alternativ vara att gifta er mycket enkelt nu och ta den där stora festen om något år (2-årsdgen kanske) ev med förnyelse av löftena.

i vilket fall - lycka till!

Svar på tråden Jag börjar att bli en aningen förtvivlad!