Ordningsregler i festhäftet =)
Jag har också några som vi tänkte ha i vårat festhäfte;
När du kommer;
+ Bortkomna gäster ombedes känna sig som hemma
+ Vänligen skriv ner din adress innan festen börjar så att vi vet vart du ska återsändas om du mot slutet av festen får svårt att redogöra det själv
+ Medtagna smörgåsar lämnas till våra toastmasters
+ Trivs du inte med bordsplaceringen? Flytta bordet!
Mat;
+ Var och en äter på sin egna tallrik. Skulle maten ta slut, låna från vänster
+ Det är strängt förbjudet att låta maten tysta munnen
+ Vänligen förtär inte mer än vad ni med tvång kan få i er
+ Blommorna är tänkta som dekoration. Vegetarianer hänvisas till gräsmattan
Dryck;
+ Kontrollera regelbundet att dina brodsgrannar inte nyttjat rusdrycker till den grad att det blivit suddiga i ansiktet
+ Om rummet börjar snurra, försök inte stanna det själv
+ Sök omgående kontakt med väggen om golv och tak byter plats
Olyckor;
+ Lägg ifrån dig gaffeln innan du klappar händerna
+ Undvik trängsel under borden, kryp till höger
+ Observera att samtliga dörrar med höga trösklar är fönster, och dessa får man inte gå ut igenom
+ Kasta ej slängkyssar eller andra föremål som kan vålla skada eller brand
+ Var och en ser upp för sig själv. Den som kommer uppifrån ser dock upp för de som kommer nerifrån
Tal;
+ Tänk på att uppmärksamheten sjunker rejält efter 45 min
+ Tänk på att hålla tyst när andra håller tal och hålla tal när andra håller tyst
+ Överdriv gärna dina hyllningar till brudparet
+ De som ej bidrar med sång, tal och bus mot brudparet, förväntas hjälpa till med gräsklippning på jenny linds 7
Vid festens slut;
+ Bogsering kan ske enskilt eller i grupp. Toastmasterna tillhandhåller kartor, ficklampor, knäskydd och försvarets leverpastej på burk
+ Rekommenderas att man går hem med samma person som man kom med
+ Bordsdamer lämnas tillbaka efter festen slut (gäller ej bruden)
+ Kvarglömda gäster samt avtagna skor under bordet, samlas ihop och auktioneras ut på söndag kl 12.00