Inlägg från: joanna75 |Visa alla inlägg
  • joanna75

När ett barn är ett och ett halvt år... Hur länge kan man vara borta?

Hej! Jo, hur länge tror ni man kan vara borta från sin lilla 1 1/2 åring som blir kvar hos underbara mormor. Funkar en bröllopsresa på en vecka tro?

Vad har ni för erfarenheter`??

• Svar på tråden När ett barn är ett och ett halvt år... Hur länge kan man vara borta?
  • joanna75

Å tack för svar! Vill jättegärna höra fler med åsikter! Min man, blivande, verkar tycka att tio-elva dagar skulle vara helt okej. Hm...
    Kanaske är svårt för oss att förstå då vi tycker att vi har ett så aktivt och framåt barn. Han älskar ju alla och verkar nöjd så länge någon leker med honom! Men frågan är ju hur länge han står ut utan oss.

Tar barn skada? Det undrar jag! och på vilket sätt. Kan det sätta spår tro??

• joanna75

Ja, kan inte föreställa mig det nu, men tänk om man sitter på Maldiverna/Grekland eller vart man nu hamnar och får rena ångestatacken och typ gråter sig igenom...Känns inte så nu, men ack hemska tanke!

Men undrar hur barnen tänker, om han liksom undrar när vi kommer hem eller om han bara fnular med det han håller på med. Bada som han älskar, vara med mormor när hon lagar mat, leka och så???

• joanna75

Jo han har nog sovit borta en fem gånger på ett år och det har gått jättefint, men man vill ju inte att han ska vara ledsen. Sen börjar han på dagis nu i mars, och vi åker i augusti/september. Så mormor får hämta honom på dagis då varje dag. Vad tror ni om det? Bra dåligt?

Svar på tråden När ett barn är ett och ett halvt år... Hur länge kan man vara borta?