Skada är ju oerhört drastiskt att påstå, men jag kände iallafall själv att så länge det inte gick att prata med barnet om tid, så var det svårt, för de ÄR väldigt bundna till rutiner och ett "mamma kommer snart" kan ju knappast användas i det här fallet. Barn är så mycket här och nu och jag tror faktiskt om jag ska vara helt uppriktig, att små barn har det bärst hos sina föräldrar ganska länge. Det blir så stor skillnad när man kan förklara dagar och så"nu ska du sova hos mormor FEM kvällar " och visa... det fattar ju inte en liten.
Men det beror ju också på hur van barnet är sedan förut att sova över och så. Min son är och har alltid varit glad och framåt, men just att somna och vakna hos ngn annan, gjorde han ytterst sällan som riktigt liten, så då hade det ju vrit tufft att dra iväg en vecka...
joanna75 skrev 2009-02-10 22:39:13 följande:
Å tack för svar! Vill jättegärna höra fler med åsikter! Min man, blivande, verkar tycka att tio-elva dagar skulle vara helt okej. Hm...Kanaske är svårt för oss att förstå då vi tycker att vi har ett så aktivt och framåt barn. Han älskar ju alla och verkar nöjd så länge någon leker med honom! Men frågan är ju hur länge han står ut utan oss. Tar barn skada? Det undrar jag! och på vilket sätt. Kan det sätta spår tro??