Inlägg från: sommarbrud2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbrud2010

Man vet att man skall gifta sig när man..

När man inte kan somna för att man går igenom dekorationer, festprogram, ändringar på bordsplaceringen m.m. m.m. i huvudet...

• sommarbrud2010

När man får abstinensbesvär för att man inte planerat något eller diskuterat något om bröllopet på ett par timmar...

• sommarbrud2010
    Trudilutt skrev 2009-02-18 18:13:08 följande:
    När den blivande maken får äta skrumpna frallor, för att man glömde de i ugnen när man läste heeela denna tråden haha!Vilken skojj tråd..
    Haha, inte bra :-P Vad sa han om det
  • sommarbrud2010
    Pingst09 skrev 2009-02-19 07:41:08 följande:
    När man tycker det är så spännande att prova undrkjolen till klänningen man kan ju inte hålla på och prova klänningen i tid och otid, men underkjolen är ett ganska bra substitut..!
    Hahaha... Du får väl börja gå in skorna också då ;)
  • sommarbrud2010

När man nästan får panik inför tanken på vad man ska ägna sig åt när allt är klart *aahhh*

• sommarbrud2010
    Kajsalisan skrev 2009-02-21 12:44:10 följande:
    drömde att jag drömde att jag provade brudklänning.. Kände mej något skadad..
    hahaha, den var bra den. Hur känns det när man drömmer att man drömmer något tro.. vet jag inte om jag varit med om *fundersam*
  • sommarbrud2010

När man sitter och garvar åt sig själv för att man känner igen sig i så mycket som skrivs i den här tråden att man nästan skäms för det...

• sommarbrud2010

När man under släktmiddagen sätter sig bredvid blivande toastmastern för att kunna uppdatera honom om det senaste... efteråt undrade jag till och med själv om jag inte började bli galen ;P

• sommarbrud2010

Måste ju säga att man blir nyfiken, vilken sort gör minst ont :P, funkar det med billigt ris eller ska man satsa på en mer exlusiv variant :D

• sommarbrud2010
    marsros skrev 2009-02-22 15:28:58 följande:
    Här kommer min hemliga teknik: Jag knäpper hyskan när klänningen är på plats, vrider runt klänningen. suger sen in hela mig så gott jag kan och liksom ålar mig lite åt sidan så att dragkedjan kommer runt på baksidan. Likadant när den ska av igen...men det tog ett par försök innan jag fick till det helt
    hahaha, kan riktigt se det framför mig när du står där alldeles fundersam på hur du ska lyckas och provar dig fram innan du kommer på denna idé =)

Jag har knytning ibak och kommer inte i klänningen utan att knyta upp så jag kan inte prova den själv =(
  • sommarbrud2010

När man inte kan somna för att man ligger och funderar på vad man ska ha för praliner i favour asken och m2b in heller kan sova för att jag hela tiden frågar vad han tycker om den eller den...

• sommarbrud2010

eller när man använder ord som favour och blir helt chockad för att inte alla direkt vet vad man pratar om... :P

• sommarbrud2010

Jag hade sån tur att jag hitta min "begagnad" men oanvänd, hon hade också ångrat sig ;P... Så jag fick ett riktigt kap till klänning... hur fin som helst *drömmer*

• sommarbrud2010

Men på tal om det:
    Man vet att man ska gifta sig när man trotts att man redan köpt en klänning som man älskar inte kan låta bli att titta på alla andra vackra klänningar. Varav M2B frågar, ska du köpa en till du har ju redan en. Varpå man svarar, ja men jag ska bara titta lite vem vet... :P

• sommarbrud2010
    MV85 skrev 2009-03-01 18:33:43 följande:
    När man sitter och ratar ett menyförslag för att det är en sak i varje maträtt man inte tycker känns helt hundra och för att kocken valt vit choklad istället för "vanlig"... över ett år innan bröllopet.
    haha.. stackars kock, han får det inte lätt ;P
  • sommarbrud2010
    MV85 skrev 2009-03-02 19:53:16 följande:
    hahaha njae jag vet inte.. hans mail tillbaka var trevligt i alla fall o det var inga problem att fixa det vi inte gillade o nya förslag på huvudrätt skulle komma i slutet på veckan så
    Haha, han är nog van =)
  • sommarbrud2010
    MV85 skrev 2009-03-03 16:23:26 följande:
    Mjo... men så tror jag det beror lite på hur man uttrycker sig.Jag är ganska noga med att framhålla det jag tycker om o liksom nästan dölja det jag inte gillar så de inte kan ta illa upp Plus att jag sagt innan att vi är väldigt kräsna och att vi inte kommer ha möjligheter att ändra på en massa saker efter att vi valt då vi inte kommer vara i landet så mycket under kommande året, så han vet hur noga det är att vi kommer överens även om småsaker redan i mailen nu innan provsmakningar och annat.
    Ja självklart, man kan få fram det mesta i kritik väg på ett snällt sätt =)! Jag förstår dig appsolut. En sådan här dag har man rätt att vara kräsen tycker jag. Man hoppas ju i alla fall att det bara ska bli en gång . Hoppas ni blir nöjda!
  • sommarbrud2010

lillalyckan skrev 2009-03-03 17:47:15 följande:

Älskar den här tråden... Den får mig alltid att skratta! Vi har två år kvar så mannen förstår inte varför man måste köpa varenda brudtidning som finns när det är så gott om tid, men han fattar ju ingenting ju...
    Hahaha, ja man måste ju vara ute i tid :P
  • sommarbrud2010

När man känner sig dö stressad för att allt inte är färdigt när det är nästan fem månader kvar till bröllopet.

• sommarbrud2010
    Kajsalisan skrev 2009-03-04 17:40:37 följande:
    När man har lite ångest, inte för stress, inte för att man inte vet hur man vill ha det men för att allt börjar bli klart och det är flera månader kvar!!! Måste hitta på något drastiskt.. Som att få någon annan gift! :))Och att man börjar känna igen folket på BT, men det kanske inte är för att man ska gifta sig, utan att man hänger för mycket här
    hahaha, kan vara så :P
Svar på tråden Man vet att man skall gifta sig när man..