• zeddy

Restips Turkiet eller Grekland

Vi vill åka till antingen Turkiet eller Grekland på bröllopsresa. Vill gärna ha lite lyx och avslappning, måste även finnas aktiviteter när vi blir trötta på att ligga på stranden .
    Vi har kollat på diverse olika hotell med all inclusive.. Men man vet inte vilket man ska ta!

Vi åker i juli/augusti 1 vecka

Har ni tips??!

• Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland
  • Superälsklingen

om ni åker till turkiet/grekland så kan jag tipsa om att ta en båttur. det är nästan ett måste!

• zeddy

Superälsklingen: Hur menar du då med båttur? Bara sådär över dagen kring olika öar?

Har du varit där? Var bodde du då?

• FrökenSöt

Åker ni i juli/augusti och till södra/östra Turkiet (mitt favoritresmål, för övrigt!) så får ni vara beredda på att det ibland stiger över 40 graders värme...

• zeddy

FrökenSöt: tack, jag förstod nästan att det skulle vara så varmt, men man får väl se till att bada mycket, eller? Vad gör man annars när det är så varmt??

• FrökenSöt

Sova middag ;) Men det är underbart där! :)

• zeddy

Härligt! Var är det du har varit? Har du åkt med typ ving el liknande?

• Oneesan

Vi har bokat en resa till Korfu, Grekland. Hoppas att det kommer bli mysigt.

Om ni ska till Turkiet rekommenderar jag Side, fast det är ganska barnvänligt så det kan finnas en del barnfamiljer där. Passa på att snorkla och ta undervattens bilder på er båda

• SaraPayam

Hej, jag har vart i marmaris i Turkiet 2 ggr. Förra året va vi där i augusti & vi hade ca 40-45 grader hela veckan Helt underbart varmt. Men se till å drick mycket vatten, de brukar rekomendera 1liter vatten per vart 10:e grad.
    Jag kan varmt rekomendera Marmaris, de är en mysig lite stad Har även vart i Alanya, men jag tyckte att det va mer party där...men gillar man det så är ju Alanya bra

• emw

Igår bokade vi en resa till santorini. Ska bo på ett spahotell där det ingår okika behandlingar VARJE DAG!
    www.snotos.com
    går att boka genom apollo.
    Hoppas bara att det är så fint som det verkar

Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland