• zeddy

Restips Turkiet eller Grekland

Vi vill åka till antingen Turkiet eller Grekland på bröllopsresa. Vill gärna ha lite lyx och avslappning, måste även finnas aktiviteter när vi blir trötta på att ligga på stranden .
    Vi har kollat på diverse olika hotell med all inclusive.. Men man vet inte vilket man ska ta!

Vi åker i juli/augusti 1 vecka

Har ni tips??!

• Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland
  • zeddy

Oneesan: Hur gör ni? All inclusive? Jag tycker att det känns skönt, speciellt när man bara vill slappa o mysa på bröllopsresa Grekland är ju också intressant!

Det lilla jag har läst så tycker jag också att Side verkar bra. Jag är helt grön vad det gälelr solresor, har aldrig varit iväg sådär. Har aldrig snorklat... Så det blir mycket nytt som måste provas!!

Någon mer som har tips? Vilket hotell bodde/ska ni bo på? Har ni all inclusive? mm mm

• ario

Vi har bokat all inclusive på en fem stjärnig hotel, staden Belek! en golfhotel

• SaraPayam
    zeddy skrev 2009-02-12 11:43:53 följande:
    Oneesan: Hur gör ni? All inclusive? Jag tycker att det känns skönt, speciellt när man bara vill slappa o mysa på bröllopsresa Grekland är ju också intressant!Det lilla jag har läst så tycker jag också att Side verkar bra. Jag är helt grön vad det gälelr solresor, har aldrig varit iväg sådär. Har aldrig snorklat... Så det blir mycket nytt som måste provas!!Någon mer som har tips? Vilket hotell bodde/ska ni bo på? Har ni all inclusive? mm mm
    Vi hade all inclusive första gången vi va på Marmaris, bodde då på Armar hotell, det va väl så där....det va typ samma buffé hela veckan.
    Så när vi va där i sommras bodde vi på Candan beach, så där hade vi bara frukost & det va mycket bättre. Resturangerna är väldigt bra & det är ungefär samma matpriser där som här. Och man vill ju gärna uppleva maten i det landet som man reser till
  • AnnBo

Jag rekommenderar också Marmaris, har även jag varit Alanya men där e det som sagt mer party, Marmaris är är en riktigt trevlig stad och mysig.
    Vi var där i aug förra året (då vi förlovade oss ) och vi hade det grymt skönt men fruktansvärt varmt nån av dagarna var det uppe i 48 grader

I vilket fall rekommenderar jag Marmaris..dit ska vi åka tillbaka till

• FrökenSöt

zeddy - Nej, vi åker alltid med Turkish Airlines.
    Vi åker till Marmaris (jättefint!!) och därifr¨ån buss till Datca där vi har hus...

• zeddy

Åh, tack för alla tips!! Ska genast kolla upp!

Kanske inte är så bra med all inclusive då... För det är klart man vill prova på deras matkultur!

Mer tips? På grekland kanske??

• SaraPayam
    zeddy skrev 2009-02-12 15:59:16 följande:
    ingen mer som har tips?
    Vi ska till Egypten (Hurgada) på bröllopsresa, så vi ska vara iväg i 2 veckor i augusti. Men Egypten kanske inte lockar er??
  • kermit100

Vi åker till Side, Turkiet 2 september.
    Åker med Ving i två veckor och har något som kallas resort inclusive. Vilket innebär att vi har frukost alla dagar, lunch och middag 5 dagar i veckan. Så 4 dagar kan vi bege oss ut och uppleva den turkiska matkulturen. Vi har valt detta då vi har två små barn med oss, hade vi åkt utan så hade jag bara valt att ha frukost.

• zeddy

Ja, kanske? Jag vet inte riktigt.. Vad ska ni bo på för hotell?

SaraPayam skrev 2009-02-12 16:22:38 följande:
    Vi ska till Egypten (Hurgada) på bröllopsresa, så vi ska vara iväg i 2 veckor i augusti. Men Egypten kanske inte lockar er??
Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland