Inlägg från: zeddy |Visa alla inlägg
  • zeddy

Restips Turkiet eller Grekland

Vi vill åka till antingen Turkiet eller Grekland på bröllopsresa. Vill gärna ha lite lyx och avslappning, måste även finnas aktiviteter när vi blir trötta på att ligga på stranden .
    Vi har kollat på diverse olika hotell med all inclusive.. Men man vet inte vilket man ska ta!

Vi åker i juli/augusti 1 vecka

Har ni tips??!

• Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland
  • zeddy

Superälsklingen: Hur menar du då med båttur? Bara sådär över dagen kring olika öar?

Har du varit där? Var bodde du då?

• zeddy

FrökenSöt: tack, jag förstod nästan att det skulle vara så varmt, men man får väl se till att bada mycket, eller? Vad gör man annars när det är så varmt??

• zeddy

Härligt! Var är det du har varit? Har du åkt med typ ving el liknande?

• zeddy

Oneesan: Hur gör ni? All inclusive? Jag tycker att det känns skönt, speciellt när man bara vill slappa o mysa på bröllopsresa Grekland är ju också intressant!

Det lilla jag har läst så tycker jag också att Side verkar bra. Jag är helt grön vad det gälelr solresor, har aldrig varit iväg sådär. Har aldrig snorklat... Så det blir mycket nytt som måste provas!!

Någon mer som har tips? Vilket hotell bodde/ska ni bo på? Har ni all inclusive? mm mm

• zeddy

Åh, tack för alla tips!! Ska genast kolla upp!

Kanske inte är så bra med all inclusive då... För det är klart man vill prova på deras matkultur!

Mer tips? På grekland kanske??

• zeddy

Ja, kanske? Jag vet inte riktigt.. Vad ska ni bo på för hotell?

SaraPayam skrev 2009-02-12 16:22:38 följande:
    Vi ska till Egypten (Hurgada) på bröllopsresa, så vi ska vara iväg i 2 veckor i augusti. Men Egypten kanske inte lockar er??
  • zeddy

Tack för alla tips! kanske är det för varmt i Turkiet och Egypten då vi ska åka... Men är inte Grekland lika varmt då?
    Klart vi vill ha varmt och härligt, men 40 grader är kanske lite väl...

• zeddy

Det hotellet verkar helt underbart! Och inte så dyrt om man jämför med "fina" hotel i typ grekland o Turkiet..
    Men hur varmt ät det egentligen i Egypten slutet juli/början augusti?
    Och vad finns det att göra förutom att ligga på stranden/vid poolen?

SaraPayam skrev 2009-02-12 17:12:37 följande:
    Vi ska bo på det här hotellet www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogu...Vi valde ett superior rum, för det ingick ju lite mer i det priset, som du ser i texten
  • zeddy

Ja, det är väl så. Jag är bara lite rädd eftersom jag blir kanonröd direkt när jag är i solen. Men jag får väl se till att smörja mig 10 ggr om dagen!!

Det verkar helt otroligt fint i Egypten, måste visa min m2b!!!

SaraPayam skrev 2009-02-13 09:39:07 följande:
    Men grejen är den att man vänjer sig så fort vid värmen. Jag & m2b tycker att det är helt underbart, medan vissa kan tycka att det är lite för varmt, men sen så är det ju inte samma värme där som vi har här i sverige. Jag skulle helt klart välja ett land där medeltempraturen är ca 30 grader....för då varierar det ju ändå en hel del.När vi va i Marmaris förra sommaren så sa de att det va den varmaste sommaren som de har haft på väldigt länge, så det är ju inte säkert att det blir samma tempratur i år...
  • zeddy

Jo då, han ska få veta också Det är bara det att jag sitter på jobbet och har tråkigt... Så jag passar på o kolla lite på resa

Jag brukar köra med högsta solskydd även här hemma.. Men eftersom du vågar åka till den starka solen så gör jag nog också det

Ska se om jag kan visa m2b ikväll!!

SaraPayam skrev 2009-02-13 10:07:19 följande:
    Hehehe jo det kan ju vara ganska bra & visa honom det med Men jag längtar otroligt mycket...vill åka nu på en gång. Jo jag är med en person som bränner mig väldigt lätt...men köp med dig den högsta solskyddsfaktorn som du kan hitta & sån där efter sol....men blir liksom brun ändå... Jag tänkte köpa med mig solskyddsfaktor 50 & sen någon som är lite lägre...vill verkligen inte bränna mig, det gör ju sååå ont...
  • zeddy

Åh, tack för tipset!!

Ja jag kollade utfylkterna, verkar jättespännande!
    Frågan är bara vad vi kan hinna med eftersom vi bara är där en vecka.. Vore ju häftigt att se pyramider o så, men jag vete fan om vi hinner med det. Det stod ju att om man ska till kairo så är det jättelång bussresa. Kanske inte är så lockande i den hettan..

• zeddy

Förresten så kikade jag in i ditt galleri, jättefin klänning

• zeddy

Du lyckas säkert! Jag håller också på att gå ner i vikt. Jag kör LCHF (low carb, high fat)och det funkar jättebra! Har kört i en månad nu och har gått ner typ 4 kg. Det kanske inte låter mycket i och försig, men det syns och det är det som är viktigt tycker jag! Och att jag mår mycket bättre nu!

Kör du något speciellt, eller bara försöker dra ner på vissa saker?

SaraPayam skrev 2009-02-13 11:03:12 följande:
    Tack Hoppas bara på att jag kommer i den, vill ju gå ner ca 10 kg till Men jag hoppas verkligen att jag lyckas
  • zeddy

Tack för alla tips!! Jag ska kolla in de länkarna ni har tipsat om!

Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland