Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Bröllopsresa

Vi åkte först en weekend till Brügge i Belgien och sen åkte vi till Chile & Argentina, det var underbart! Nu planerar vi vår nästa resa till Mexico!

• Tooticki

Therese 83 skrev 2009-02-13 10:33:32 följande:

Kan du inte berätta lite mer om er resa till Argentina och Chile. Var det en rundresa?
    Min kusin och sambo bor i Santiago sedan drygt ett år tillbaka så vi utgick från deras hem. Vi utforskade Santiago och besökte nationalparker, berg och dalar runt omkring. Såg salamandrar och ödlor, vackra blommor, floder av nästan nollgradigt smältvatten från bergstopparna, vi red i bergen och åt lunch mitt i vildmarken. Besökte olika restauranger och åt god mat och drack fantastiskt vin. Sen tog vi bilen över Anderna till Mendoza där vi shoppade, besökte vingårdar och åt riktigt lyxig mat. Vi åkte 25 okt-9 nov vilket var perfekt, temperaturen låg på 25 grader och högsäsongen hade inte kommit igång. Allt blommade och doftade underbart!
  • Tooticki

Therese 83 skrev 2009-02-13 10:52:03 följande:

åh, det låter underbart. Vi skulle också vilja göra en liten annnorlunda bröllopsresa, men vi vet inte var den ska gå.
    Vi kan verkligen rekommendera er att resa till Sydamerika. Om ni pratar spanska så underlättar det mycket. Vi vill åka tillbaka och då blir det Peru, för maten, och Colombia, för dykningen. Om ni INTE pratar spanska så kan jag tipsa er om att resa till Buenos Aires, de är lite mer vana vid turister än i Santiago. Det ska vara en fantastisk stad och därifrån kan man sen göra flera utflykter. Det är inte så dyrt att flyga så man kan med fördel kombinera två länder.
  • Tooticki
    Trulsa79 skrev 2009-02-13 16:33:43 följande:
    Therese 83 skrev 2009-02-13 11:26:02 följande:
    Jag skulle rekomendera Eucador, Peru och Bolivia. Tre länder som alla har massor av sevärdheter (regnskog, ekvatorn, saltöken, Macchu Picchu, länderna är billiga (billigare än länderna i södra sydamerika) och trygga, kände oss aldrig hotade eller obekväma. Att de sedan har mer indiankultur än Chile, Argentina och Brasilien är ett stort plus.
    Vi kände oss aldrig hotade eller obekväma heller vilket var en verklig överraskning då många "skrämt upp" oss innan, väldigt skönt!
  • Tooticki
    Trulsa79 skrev 2009-02-13 17:49:55 följande:
    Ja herregud, vi hade köpt på oss såna där magpåsar, hänglås till ryggsäckarna m.m efter en dryg vecka använde vi aldrig dom, förutom när vi sov på bussar. Vi reste runt i 2 månader (7 länder) och vi var aldrig rädda och ändå gjorde vi en hel del inte så smarta saker. Om ni gillade Argentina och Chile så måste ni prova Bolivia, Peru och Ecuador. (Brasilien som vi också var i är mer likt Argentina och Chile. Och Paraguay, hmm vad ska man säga om Paraguay...åk inte dit )
    Vi är verkligen sugna, men Colombia drar väldigt också på grund av dykningen. Men nästa resa blir nog trots allt Mexico! Har du varit där?
Svar på tråden Bröllopsresa