Inlägg från: andbeyond |Visa alla inlägg
  • andbeyond

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Åh! Här vill jag vara med!

Gifter oss i Örebro, eller lite utanför Örebro egentligen. Bor i sthlm dock. Har planerat det mesta faktiskt - nu handlar det mer om att köpa in och genomföra alla planer :)

Sitter och pysslar klart inbjudningskorten nu (finns i mitt galleri). Mysigt!

I slutet av Mars ska jag åka upp till Sundsvall och Mammas bästa vän som ska sy min klänning - ska bli riktigt kul att mäta, kolla tyger och bestämma klart hur det ska bli.

Somewhere over the rainbow med Israel Kamakawiwo'ole älskar jag! Vi tänkte ha den på slutet av festen när vi ger oss av eftersom vi ska till Hawaii på bröllopsresa ;)

Annars blir det Songbird, Come What May, Maestro (The holiday) och Prelude Cello suite nr 1 för oss.

(förlåt för det långa inlägget blev bara så glad för att hitta den här tråden..)

• andbeyond
    LB5 skrev 2009-02-25 00:01:09 följande:
    Vilka fina inbjudningskort! hur många kommer ni att vara? känns som om det kan bli mycket jobb att pyssla ihop många sådana. Men om man tycker att det är kul så är det iof inga problem. Har själv inget tålamod, försökte mig på att göra egna inbjudningar men gav upp innan jag ens hade gjort klart det första, så vi kommer nog beställa... ;)
    Tack! :) Vi kommer vara många, så det blir 51 inbjudningskort att göra.. men tycker det är roligt och gör några lite då och då så man inte blir less. Blev betydligt billigare än att beställa också vilket ju alltid är trevligt :) Vilka har ni tänkt beställa?
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-24 23:33:25 följande:
    oh Maestro var inte dum den... Bra med tips.
    Jag älskar den verkligen. Sen att filmen är helt underbart romantisk hjälper ju. Min M2Bs moster är helt kär i den filmen så hon kommer nog börja gråta efter första tonen :P
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-25 12:10:16 följande:
    Ja filmen är sådär lagom tacky, en riktig feel good film. Ni får se till att hon har många näsdukar med sig...Hur många ska ni bjuda?
    Jajemen, riktigt romantisk komedi så man slipper tänka ;) Gillar att den inte har några riktiga "o nej nu var "prinsen" otrogen och vi måste våndas ett tag innan allt blir bra igen"-stunder. Den är mysig rakt igenom.

Vi ska bjuda 110 personer.. Har en bra lokal så vi kan hålla maten (som vi göra själva) varm och vi kan duka och göra allt sådant dagen innan. :)

Hur många bjuder ni? Var ska ni gifta er?
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-25 13:29:19 följande:
    Vi kommer att bjuda 70 pers. och gifter oss i stockholm, hedvig eleonora kyrka.Vi har catering. skönt tycker vi, men ack så dyrt...
    Jo, det är ju det som är problemet. Vi hade också tänk köpa ett "paket" från början men blev förälskade i lokalen och då blev det fler gäster och egen mat istället.. skönt att vi har familjer som hjälper till väldigt mycket.
  • andbeyond
    Prazzen skrev 2009-02-25 19:21:57 följande:
    Oj ja det blir ju ett antal inbjudningskort att göra om ni är 110 gäster.Hur kommer ni göra med övernattning med alla gäster?För ni skulle ha festen på Gällersta eller?
    51 inbjudningskort blir det.. men det blir kul när det är klart ;)

Japp, Gällersta ska vi vara på.
    Vi kommer ha ett alkoholfritt bröllop och en stor del av gästerna bor i Örebro och kan köra hem och de övriga har vi gett tips om boende i olika prisklasser i centrala Örebro och fixat så de som inte har bil kan samåka med de som har in till stan.. så det borde fungera. :)
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-26 11:22:22 följande:
    Nattugglan 82 skrev 2009-02-26 07:43:55 följande:Det vet väl alla.. den 22 augusti 2009 är det strålande sol och ljumma vindar över hela landet... hihihi!!!
    Jag håller fullständigt med!
  • andbeyond
    SMarie skrev 2009-02-27 00:18:52 följande:
    the day is the day and no one can take it away from us not even kronprinsessan...Gud jag ber om ursäkt...jag är onykter...hehehehe!!!!
    Haha :D
  • andbeyond

Lite Hjälp här tack :)

Klänningfråga: Har pratat med en vän till familjen som kan sy den klänning jag först funderade på (lite egen design - men som en sammanslagning av klänning 1(överdel)+2(bakdel)+3(underdel) i galleriet). Detta skulle med spetstyg och allt jobb kosta runt 6000 samt någon tusenlapp till för resan till sömmerskan. Det vore ju härligt att få den uppsydd då det skulle sitta perfekt MEN nu har jag hittat en klänning på en "kina" sida som jag blev alldeles förälskade i och skulle kosta 2000:- men frakt och ändring till axelband och hjärtformad-urringning.
    se andra klänningen här: www.millybridal.com/store/showimage.asp

Åsikter tack? :)

• andbeyond
    Prazzen skrev 2009-02-27 18:13:19 följande:
    Den klänningen från Kina var verkligen jättefin Blir ju så klart lättare när man ser den framför sig.Hade det varit jag så hade jag beställt den från Kina för den var verkligen så fin. Skulle det vara så att du får hem den och inte är helt nöjd så kanske din bekant kan hjälpa dig med ändringar i den?!
    Jo, det är sant :) Ska fundera lite till på det... men är allt bra sugen på den från kina. ;)
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09