Inlägg från: Ozziechick |Visa alla inlägg
  • Ozziechick

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Hej alla!
    Missade den här tråden och lade precis ut en där jag letade efter fler 22 augustiare!
    Vad roligt att se hur långt alla kommit! Själv har jag just betällt klänning (en sk Kinaklännig)!
    Det enda andra vi har klart är vigsellokal och festlokal (som är hemlig för gästerna), och så injudningskorten förstås, de sista skickde vi för ca en månad sedan! (lite tidigt kan kanske tyckas, men vi har rätt många gäster som kommer utomlands ifrån) Vi hade gjort dem helt själva och är jättenöjda!
    Vad roligt det skall bli att följa allas planerande här!

• Ozziechick

Vilken bra idé att ha askar som både favour & placeringskort! Är askarna själva presenten eller kommer det att vara fylld med något?

• Ozziechick

Åh vad fint det låter!
    Jag har inte kommit på något bra ännu... Men jag gillade verkligen idén om att ha favourasken som placeringskort också!
    EN lite fråga, hur svarar man på ett inlägg här? Inget händer när jag trycker på den lilla munnen som det står svara på inlägg på..?

• Ozziechick

Superfin klänning! Har du bestämt vilken det blir?

andbeyond skrev 2009-02-27 12:11:38 följande:
    Lite Hjälp här tack :)Klänningfråga: Har pratat med en vän till familjen som kan sy den klänning jag först funderade på (lite egen design - men som en sammanslagning av klänning 1(överdel)+2(bakdel)+3(underdel) i galleriet). Detta skulle med spetstyg och allt jobb kosta runt 6000 samt någon tusenlapp till för resan till sömmerskan. Det vore ju härligt att få den uppsydd då det skulle sitta perfekt MEN nu har jag hittat en klänning på en "kina" sida som jag blev alldeles förälskade i och skulle kosta 2000:- men frakt och ändring till axelband och hjärtformad-urringning. se andra klänningen här: www.millybridal.com/store/showimage.aspÅsikter tack? :)
  • Ozziechick

Åh, jättefin klänning! Vad roligt att du hittade så rätt! KOllde lite i ditt album, är det den frisyren du skall ha? Den gillade jag verklgen! Själv kan jag inte bestämma om jag skall ha utsläppt eller uppsatt...

andbeyond skrev 2009-03-03 22:45:42 följande:
    Måste bara dela med mig! Var ute och provade klänningar idag bara för att känna efter lite mer vad jag faktiskt vill ha och det slutade med att jag klev i DEN klänningen! Åh! Kände mig verkligen fin! Så nu blir det den, min storasyster sponsrar en del som bröllopspresent så jag har möjlighet att ha drömklänningen *lycklig brud* :)Finns bilder i mitt galleri.. Inte helt säker på om jag ska ha en sådan lång slöja, men en liknande om än inte så lång..
  • Ozziechick

Vi kommer att göra mycket av maten själva. Det är klart att det är enklast att ha buffé, men det känns lite festligare att bli serverad... Är det någon som har något vegetariskt tips?

Prazzen skrev 2009-03-03 00:05:55 följande:
    Hur kommer ni göra kring maten.Vi är lite fundersamma på om vi ska ha buffé eller 2-rätters.Är ju så stor skillnad i pris.
  • Ozziechick

Jo, verkligen livsviktiga underbara problem! =) Ja, jättebra att kunna skriva av sig här! Jag är inne på halvt uppsatt, halvt utsläppt hår, en liten kompromiss alltså!

SMarie skrev 2009-03-05 09:17:29 följande:
    Åh jag tycker också att det är svårt, uppsatt utsläppt...???Jag lutar just nu åt uppsatt därför att jag inte vill bli svettig av håret i nacken.. låter kanske konstigt men det kan ju vara hur varmt eller kallt som helst och då vill jag gardera mig, men som sagt jag är inte säker... Hm.. det är tur att vi har någonstans att skriva av oss... Det är ju sjukt underbara i-lands problem vi har.. hahaha!!!
  • Ozziechick

Oj, helt otroligt att du gjort det själv!!! Det ser sååå proffsigt gjort ut! Och vilken fantasi du har att bara komma på det!
    Min klänning är värsta gräddbakelsen med hur mycket detaljer som helst (fast på ett coolt sätt, jag lovar!) så du har rätt ang uppsatt hår. Å andra sidan tror jag att lite slarviga lockar skulle göra sig bra också...
    100 gäster och göra maten själva, då är vi på ungefär samma nivå! Underbar idé om glass gjord på egna bär!!! Lyxigt värre! Jag var också inne på att det inte behövdes så stor tårta om man har dessert, men har fått höra att alla minsann kommer att vilja ha én bit tårta ändå, så nu vet jag inte...

andbeyond skrev 2009-03-05 14:14:06 följande:
    Jopp, är den frisyren - gjorde den på mig själv en kväll och det blev tokbra så var tvungen att ta kort ;) är flätat hela vägen fram från luggen också så det blir lite som en "krona". Vad har du för klänning? Om den är enkel är det coolt att ha utsläppt så håret blir en accessoar men om du har en väldigt framstående klänning kan det vara snyggt att sätta upp håret så klänningen får skina. :)
  • Ozziechick

Oj, vad många inlägg det blev! =) Jag måste bara skriva att vi skall på bröllopsmässa i Kalmar i helgen! Någon fler som kall dit? =)

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09