Inlägg från: Meria84 |Visa alla inlägg
  • Meria84

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Hoppar in här jag också. Vi har satt datumet till 22/8. Bröllopet kommer bli borgligt.

Vi kommer nog ha det på eftermiddan, för att komma undan matkostnaden. Istället har vi fika och sen en fest på kvällen. Lokalen hyrs via byföreningen och där har vi en massa sängplatser för de som vill sova över. 50 kr per person, så inte så häftig summa. 40 gäster kommer bjudas.

Budgeten är rätt liten, 10 000:-. Men klänningen får jag som gåva av mamma och svärmor kommer stå för fikat. Så det är dricka, sambons kläder och min ring som kommer kosta mest...

Än så länge är bara datum och lokal fixad. Går just nu igenom listan med vigselförättare som är tillgängliga. Fanns en hel del sånna här i värmland. Ja, vi gifter oss utanför Karlstad och vi är 25 år gamla.

• Meria84

Klart det går Vi är så illa tvungna

Nej men vi pratade först om att gå till stadshuset och vara klara där. Men vi ville ha nån form av fest, så då försöker vi fixa en som inte kostar mer än så. Min syster gifte sig 2006 med trerätters och hela baletten och det gick på strax över 20 000:-. Så vi borde klara oss med 10 000:- då vi bara ska ha fika.

• Meria84

Hallå Jag håller på med inbjudningskorten nu. Fick precis själv en till ett bröllop den 8/8, kom på att det nog var dags för vårt också.

Köpte klänning i fredags. Hittade en på VILA för 499:- Passade perfekt. Bild (dålig bild, men ändå) finns i galleriet. Sambon har sett den, vi är inte så traditionella

• Meria84

Vi kommer sy enkla stolsöverdrag av IKEA-lakan. Ska köpa hem och testa. Antingen syr vi en enkel modell som sånna man köper, eller ett tips jag läste. Man viker lakanet dubbelt på längden, låter den följa stolen och i ryggen knyter man en rosett som håller fast allt. Får testa och se vad som blir bäst. Lakanen kostar ju bara 15:-/st så det var ju kalas...

Skulle boka vigselförättare idag, men de sa att vi först behövde hindersprövningen, så den ska beställas imorrn. Har beställt inbjudningskort nu också, hoppas de kommer fram. Gjorde en enkel i photoshop:

www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpclyz6f.jpg

Kommer skicka med en önskedikt också:

www.brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phppblwkp.jpg

• Meria84

Hej på er!

Här har det gått undan. Inbjudningarna är skickade och mottagna, anmälningarna har kommit in. Hindersprövningen är också skickad.

Har testat att göra egna stolsöverdrag, blev rätt bra faktiskt:
    brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpwmum5y.jpg
    brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpenbns8.jpg

och köpte gardiner på IKEA för 39kr:
    brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpxydzxr.jpg

Så det är lite fix. Har fixat hemsida åsså:
    www.johansson.weddingannouncer.com

• Meria84

Har fått hindersprövningen nu, gyllene papper att värdera högt Nu kan vi boka vigselförättare!

Har provbakat lite cup cakes, blev rätt gott även om det är ett pill med glasyren på allt sen...

OSA har vi den 1/7, mest för att hinna ge tid till de som ändå kommer svara för "sent"

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09