Inlägg från: andbeyond |Visa alla inlägg
  • andbeyond

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Ozziechick skrev 2009-03-02 23:58:35 följande:
    Superfin klänning! Har du bestämt vilken det blir?
    Njää.. inte ännu :) Ska åka upp till sundsvall (där min bekant som är sömmerska bor) om två veckor och gå ut och kolla tyg och prata igenom hur vi kan göra och sedan känna efter hur jag tror det blir. Är ju ändå ett tag kvar så det är ingen jättebrådska att beställa ifall jag vill det. Vore dock roligt att vara med och designa egen klänning så fastän det är dyrare så är jag nog mer sugen på det just idag.. lite ambivalent ;)

Vilken klänning har du beställt? :)
  • andbeyond

Måste bara dela med mig! Var ute och provade klänningar idag bara för att känna efter lite mer vad jag faktiskt vill ha och det slutade med att jag klev i DEN klänningen! Åh! Kände mig verkligen fin! Så nu blir det den, min storasyster sponsrar en del som bröllopspresent så jag har möjlighet att ha drömklänningen *lycklig brud* :)

Finns bilder i mitt galleri.. Inte helt säker på om jag ska ha en sådan lång slöja, men en liknande om än inte så lång..

• andbeyond
    Ozziechick skrev 2009-03-04 22:48:45 följande:
    Åh, jättefin klänning! Vad roligt att du hittade så rätt! KOllde lite i ditt album, är det den frisyren du skall ha? Den gillade jag verklgen! Själv kan jag inte bestämma om jag skall ha utsläppt eller uppsatt...
    Jopp, är den frisyren - gjorde den på mig själv en kväll och det blev tokbra så var tvungen att ta kort ;) är flätat hela vägen fram från luggen också så det blir lite som en "krona".

Vad har du för klänning? Om den är enkel är det coolt att ha utsläppt så håret blir en accessoar men om du har en väldigt framstående klänning kan det vara snyggt att sätta upp håret så klänningen får skina. :)
  • andbeyond

Vi kommer ha ca 100 gäster i en forngård i närke. Kommer ha trerätters fast som buffé (alltså man hämtar maten själv) och kommer göra allt själva (läs familjen och vänner hjälper till massor). Passar oss bra :)

Frågan är hur mycket tårta man ska räkna med när vi ändå har efterrätt (hemgjord glass på björnbär från trädgården) - funderar på att bara göra en liiten bröllopstårta som vi kan skära ur och göra lite kladdkaka/cheesecake/bullar/kakor buffé så folk kan gå och plocka lite senare på kvällen samtidigt som man dansar och så... eller SKA alla få smaka på en bröllopstårta?
    (I-lands problem indeed. :))

• andbeyond

Den här tråden har verkligen blivit ett riktigt mysigt tillhåll för oss bröllopstokiga ;)

Ozziechick skrev 2009-03-05 22:15:42 följande:
    Oj, helt otroligt att du gjort det själv!!! Det ser sååå proffsigt gjort ut! Och vilken fantasi du har att bara komma på det!Min klänning är värsta gräddbakelsen med hur mycket detaljer som helst (fast på ett coolt sätt, jag lovar!) så du har rätt ang uppsatt hår. Å andra sidan tror jag att lite slarviga lockar skulle göra sig bra också... 100 gäster och göra maten själva, då är vi på ungefär samma nivå! Underbar idé om glass gjord på egna bär!!! Lyxigt värre! Jag var också inne på att det inte behövdes så stor tårta om man har dessert, men har fått höra att alla minsann kommer att vilja ha én bit tårta ändå, så nu vet jag inte...
    Jo, det är vad de säger till mig med "alla ska kunna äta minst en bit tårta - bröllop där det inte finns tillräckligt med mat till alla är dåååliga". Men tillräckligt med mat, kom igen! Det kommer ju finnas hur mkt mat som HELST!
    Glassen är inte hemgjord helt, vi lämnar bär till en kille som säljer glassmaskiner men även säljer hemgjord glass på sommaren nära M2Bs föräldrarhem - han gör italienskglassparfait på lokala varor. SÅ gott! Och bra pris! :) Kul att det är någon mer som tagit på sig att fixa mat till så många - vi får ge varandra tips om hur det lättast går att ordna ;)

Halvt utsläppt och halvt uppsatt med lockar låter alldeles underbart! Blir säkert jättefint!

Vi skickar ut inbjudningarna på måndag, hoppas jag. Panduro strular med min beställning men förhoppningsvis kommer den idag. Lika bra att vara tidigt tänkte vi, så folk kan planera sin semester. Vi sätter OSA 20juni.
  • andbeyond

Förresten, pratade med min mammas sambo häromdagen (eller egentligen med min mamma, han satt bara med) och berättade hur vi prioriterade i budget och hur vi tänkt med mat och så. Då vi knappt dricker någon alkohol själv så kommer vi ha ett alkoholfritt bröllop då det kostar en hel del. Vi ska ha liveband och dans och trevligheter iaf - men då säger min mammas sambo "Vaddå, jag trodde ni skulle ha en bröllopsfest, inte en stel, lång middag med ett bröllop innan. Har aldrig hört talas om ett bröllop utan alkohol, folk kommer ju ha jättetråkigt".
    Blev så himla ledsen. Om han nu tycker det kan han väl hålla det för sig själv.. Är liksom tillräckligt jobbigt att han är den som får komma på mitt bröllop och inte min pappa (som gick bort när jag var 18). Det var han som sa det om tårtan också.. Man ska inte lyssna på "folk" men det är så svårt.

Så. Nu skrev jag av mig lite. Känns bättre.

• andbeyond

Har lagt upp senaste bilderna på klart inbjudningskort i mitt galleri nu. Vi skickar med ett infoblad samt har en hemsida. Mest för att det är lite krångligt att ta sig till kyrkan..

*vill inte bli bridezilla..* Gulp! ;)

• andbeyond

Vilket ring ska du ha Prazzen? Alltid så roligt när man bestämt sig för något i all planering :)

• andbeyond

Vi har en hemsida samt ett infoblad. Det vi har med är tips på boende, vägbeskrivningar, önskelista (ramsa om att vi har allt vi behöver.. :)), kontaktuppgifter till oss och till värdarna. På hemsidan har vi även lite info om oss, våra värdar, vårt brudfölje och ska sätta in foton och info om vår bröllopsresa när allt är klart.

• andbeyond
    Prazzen skrev 2009-03-14 22:37:48 följande:
    New York i 7 nätter.Kommer att åka ca 1 vecka efter bröllopet.Ska ni åka på någon bröllopsresa?
    Vi ska också till New York! Åker den 24:e och stannar till den 30:e :D
  • andbeyond

Har varit hos Mamma i helgen, fick hennes vigselring att ha som min egen. Ska skriva in våra namn bredvid hennes och pappas. Den fungerade jättebra med min förlovningsring (fastän jag aldrig tänkt på att kunna ha vigselringen). Känns bra att pappa får vara lite delaktig i bröllopet fastän han inte är här. :)

• andbeyond

Jag har köpt klänning :) Hade åkt till butiken för att köpa en annan som jag provat tidigare men så testade jag den här och slog till direkt för jag älskade den verkligen!

www.venusbridal.com/detail.php

• andbeyond

Vi kommer ha Hjort från trakten med potatisgratäng och sås,sallad. Till förrätt blir det något med svamp (hemmaplockad) och till efterrätt hemmagjord björnbärsparfait. Kommer alltså göra maten själva.
    Blir en bröllopstårta och lite fikabröd till kvällen.

Imorgon landar våra inbjudningskort i postlådor :D

• andbeyond

Förhoppningsvis blir det Yummy Yummy! ;)

• andbeyond

Våra inbjudningskort har varit ute i en vecka, fått 1 svar än så länge.. de får väl skynda sig, är ju bara några månader kvar! ;)

I påsk ska vi till Örebro och lokalen där vi ska vara för att mäta och spåna om hur vi ska dekorera stället samt hur vi kan placera dem vid borden och var allt ska stå osv. Ska verkligen bli SÅ kul! :)

• andbeyond

Men.. beställa hindersprövning i morgon är väl lite tidigt? Den håller ju bara i 4 månader och det är ju 4 månader kvar den 22/4..?

• andbeyond

Vi sitter och väntar på svar.. att inte alla andra är lika engagerade i vårt bröllop som vi är? konstigt... ;)
    Har fått 2svar av 58 utskickade inbjudningar. Sen har ju iofs alla i hela familjen skämtat att "jo, vi kan inte komma Höhö.. nä men måste vi svara på mail eller vet ni att vi kommer höhö". :)

Det är svårt det här med att prioritera. Att göra alla stolarna i vår festlokal "fina" (är sådana här: www.morekontor.se/skola/8_stor.gif) skulle kosta en hel del då vi är så många.. Men samtidigt vore det trevligt om de var vita och hade en dyna. Man vill ju inte att folk ska få ont i rumpan. Vad tror ni?

• andbeyond
    Nippran skrev 2009-04-18 10:30:03 följande:
    Jag undrade eftersom jag har en bekant här som sitter med, om jag inte missminner mig, med 80 fina vita stolsöverdrag. Dynor hade ni då kunnat fixa en billigare sort att ha under.
    åh, tack så jättemycket för tipset :) Har bestämt oss för att låta stolarna vara som de är och lägga bra dynor i ett skåp ifall någon skulle vilja ha (typ den äldre befolkningen..)
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09