Inlägg från: Livsglöd |Visa alla inlägg
  • Livsglöd

Gifta oss, men utan gäster...

Vi tänkte gifta oss men utan att hålla en bröllopsfest. Anledningarna är många, men främst konfliketr inom släkten och vi vill att det ska bara vara VÅR dag. Som ingen annan kan förstöra. Vår sons dopdag blev förstörd, och vi vill inte riskera det nu. Utan vi vill ha en fin, underbar dag med bara vi och barnen.

Är det någon mer som gjort så? hur gjorde ni? Vi vill ha lite tips på hur man kan göra det till en högtidlig och vacker dag ändå. Vi har inte bestämt oss om det blir en borgerlig eller kyrklig vigsel.

Hoppas någon vill dela med sig av hur de gjorde!!

• Svar på tråden Gifta oss, men utan gäster...
  • Livsglöd

Kjell Präst skrev 2009-02-15 10:33:09 följande:

Jag har haft en vigsel med bara brudparet närvarande. De gifte sig på förmiddagen Kristi himmelsfärdsdag, vi gjorde allt som vanligt med orgelmusik, psalmsång, knäfall, förbön, etc. Därefter gick vi ner till kyrkans café och fikade med brudparet varpå de förklarade att de tänkte ta en lång promenad i det vackra vårvädret (nej, de hade inte "brudkläder" utan sina finaste "vardagskläder"). Det var en av de vackraste vigslar jag haft - så visst kan det vara vackert och högtidligt fast inga gäster är närvarande.
    Det låter ju härligt...
  • Livsglöd
    Originalrosen skrev 2009-02-15 10:35:55 följande:
    Några vänner gifte sig på Arlanda och flög iväg direkt på bröllopsresan. Det låter skönt, tycker jag.Lyxigt vore att ha en vigselceremoni med mycket musik och bara ni och barnen. Musikerna kan vara vittnen. Åh, det lät ännu lyxigare än föregående. Tänk er en kyrka fylld med kärlek och musik - bara för er!
    Det låter mäktigt!!
  • Livsglöd

En annan sak vi komm tänka på var att gifta oss på rådhuset sedan gå till en trevlig resaurng och äta middag med några vänner, som inget vet innan!

Svar på tråden Gifta oss, men utan gäster...