Gifta oss, men utan gäster...
Kjell Präst skrev 2009-02-15 10:33:09 följande:
Jag har haft en vigsel med bara brudparet närvarande. De gifte sig på förmiddagen Kristi himmelsfärdsdag, vi gjorde allt som vanligt med orgelmusik, psalmsång, knäfall, förbön, etc. Därefter gick vi ner till kyrkans café och fikade med brudparet varpå de förklarade att de tänkte ta en lång promenad i det vackra vårvädret (nej, de hade inte "brudkläder" utan sina finaste "vardagskläder"). Det var en av de vackraste vigslar jag haft - så visst kan det vara vackert och högtidligt fast inga gäster är närvarande.
Precis så har vi tänkt! Jag skulle bli alldeles för nervös med publik och har kommit fram till att jag faktiskt vill njuta av stunden och det kan jag inte göra med en massa folk som sitter och tittar på. Jag kommer ha en enklare, kort, brudklänning och brudgummen kritstrecksrandig kostym + väst. Vi ska anlita en jätteduktig fotograf så vi kan få allt förevigat. Bröllopet kommer alltså vara hemligt och vi åker iväg på en kort resa till Paris eller Venedig dan efter. Vi kommer skicka ut kort sedan med "Vi har gift oss!".