Gifta oss, men utan gäster...
Hej hej!
Vi gifte oss nästan utan gäster. Inte på grund av osämja i släkten eller någonting sånt, men vi ville ha vår dag så. Bröllopet var superhemligt.
De som fanns med var våra två barn, som är unga vuxna. Utöver barnen fanns prästen, en solist och en fotograf med.
Vi gifte oss i Iskyrkan i Jukkasjärvi. Både före och efter bröllopet bodde vi på Ishotellet (kallt och varmt), lyxade till det ordentligt. Släkt och vänner fick ett sms på bröllopsdagens morgon. Sedan har vi firat med alla nära och kära i efterhand, under sommaren.
Bröllopsdagen var helt magisk från början till slut. Min man var klädd i frack och jag i bröllopsklänning + cape. Frisyr, blommor, smink osv. fixades i Kiruna. Allt var lugnt, vädret var underbart. Bröllopet förevigades med fotografier och videoinspelning. Det känns extra värdefullt nu när "vår kyrka" inte längre finns kvar. Men allt finns starkast i våra hjärtan, där fanns bara vi och den mäktiga naturen. Minns varenda ögonblick från kyrkan med alla mina sinnen
Efter bröllopet åt vi en jättegod bröllopsmiddag på Ishotellets restaurang. Vi är hur nöjda som helst, vår stora viktiga dag blev precis som vi drömt om
Lycka till med era förberedelser och med den stora dagen sen! Men framförallt, lycka till i livet som hustru och man, ta väl hand om er och om er kärlek