Bröllopsresa till lappland - tips på boende
Vi tänkte åka på vår bröllopsresa till lappland. Är det någon som har bra tips på trevligt boende?
Vi tänkte åka på vår bröllopsresa till lappland. Är det någon som har bra tips på trevligt boende?
Hej hej!
Jag kan inte låta bli att rekommendera Ishotellet i Jukkasjärvi. Om ni åker under vinterhalvåret. Trevligt, vackert, romantiskt och kanonbra service.
Såg på tv att de har byggt nå lyxiga trädkojor i Harads, ligger utanför Boden, men vet inte hur de är. Kan annars rekommendera Storforsen( ligger ca 5 mil från Älvsbyn) el Kukkolaforsen ( utanför Haparanda). Båda jätte mysiga ställen. Beror lite på vad ni ska göra.
Riksgränsen och Abisko är ju kanonställen! Närmare kusten är Storforsen utanför Älvsbyn en riktig pärla! Vårt favoritställe! Det går att vigas i kapellet nedanför forsen också....ett tips!
Men alltså, är det Lappland ni ska till eller bara "norra Norrland"? För Storforsen och Kukkolaforsen ligger i, vad jag vet i alla fall, Norrbotten. Men det är ju väldigt vackra ställen förstås.
När ska ni åka?
Åååå så glad jag blir när jag hör att någon ska åka på bröllopsresa till Lappland!! Jag hade också valt att åka upp mot norska gränsen, typ Björkliden eller Riksgränsen som redan är föreslaget. Det beror ju lite på vad ni vill ha....? Fjäll, vida vidder, eller trollskog och vackra tjärnar?