• Magglo

Blommor till kritvit klänning?

Nu behöver jag verkligen er hjälp med brudbuketten! Jag ska ha en kritvit klänning som är ganska utsmyckad och vi gifter oss i mitten på maj. Jag vill inte ha rosa blommor. Jag har knappt någon aning alls vad jag vill ha, bara att den ska vara ganska enkel men ändå lite udda. Röda rosor känns klassisk men kanske inte så vårigt, eller vad säger ni? Vita rosor ser så väldigt gula ut till min vita klänning? Finns det någon som har några bra förslag. Buketten får nog inte vara liten heller eftersom jag är nästan 180 lång och klänningen ganska vid. Usch, buketten känns bara jobbig just nu!

• Svar på tråden Blommor till kritvit klänning?
  • MV85

Gå till en florist och säg det du vet - och se vad h*n kan hitta på! Det älskas av florister De tycker det är kul när man inte vet vad man vill ha, och det där med storlek och form är de jättebra på!

• Kickis

Skulle inte en riktigt gul bukett kunna vara snyggt?

• Humlan66

Jag tycker det låter som om du ska ha en droppformad bukett till din längd och klänning. Gult & lila kanske , men finns ju krit vita rosor som man kan blanda i lite tex gult i

men droppformad absolut

• Vid havet

Lila kanske? Det är väldigt vårit tycker jag, tänk syrener.

Det finns ju andra vita blommor än rosor (och även där finns det väl olika vita rosor), tex nejlikor. Och så kan du ju ha limegrönt i så det nästan blir mer grönt än vitt. Väldigt vårigt och fräscht.

• Magglo

Lila kanske är en bra ideé. Lila rosor eller finns det några andra lila blommor? Flera olika nyanser? Jag är som ni märker urdålig på blommor Vitt är alltid vackert, men jag funderar på om det ser för blekt ut med vitt till en så vit klänning? Ni verkar rörande överrens om att droppformat passar bäst, det var ju bra!

MV85: jag trodde också florister skulle tycka det var roligt att få väldigt fria händer, men den som jag var hos vägrade komma med något eget förslag och ville bara veta vad jag hade tänkt mig. Det är ju jättesvårt eftersom jag inte har en aning!

Tack alla ni gulliga som kommer med föslag!

• ALOL

Jag ska orkidèer i min, en vit med lime färgad"knopp" i. Resten ska vara limefärgad med inslag av vitt, då skiljer det sig från den vita klänningen. Annars håller jag med MV85 gå till en florist de kan ju sin sak

• MV85

Magglo: Låter som en väldigt inkompetent florist... *kliver rakt i klaveret nu säkert*
    Finns det ingen annan att gå till där du bor? Jag hade försökt gå till en annan istället om de inte har någon kompetens att ge förslag på ett ställe... Jag menar - det är ju de som kan blommor, inte vi

• Magglo

ALOL: det lät ju jättefint! Vet du vad sorten heter? Kommer du ha något grönt runt själva buketten? Boll eller droppe? Vad finns det för limefärgade blommor som passar till? Jag funderade lite på att kanske ha lite trollhassel runt buketten, men det kanske ser konstigt ut...

• Vid havet

Om du vet vilken färg du vill ha så är det nog lättare för floristen att komma med förslag. Kan ju vara svårt för henne/honom om du inte ens vet vilken färg den ska vara i.

Har du sökt på nätet efter olika buketter? Eller i tidningar? Där finns det ju rätt mycket så att du vet ung. vad du gillar.

• Kickis

Ranunklar (tror det heter så i plural =) ) är väldigt fint och vårigt i brudbuketter tycker jag. Finns ju i massor av färger. Men jag tycker inte att den behöver vara droppformad. Själv är jag väldigt förtjust i "ovalt" bundna buketter som inte känns så strikta, men eftersom jag är lång vill jag precis som du ha den lite större. Googla (eller dylikt) bilder på brudbuketter - man får massor av inspiration så.

Svar på tråden Blommor till kritvit klänning?