Inlägg från: Magglo |Visa alla inlägg
  • Magglo

Blommor till kritvit klänning?

Nu behöver jag verkligen er hjälp med brudbuketten! Jag ska ha en kritvit klänning som är ganska utsmyckad och vi gifter oss i mitten på maj. Jag vill inte ha rosa blommor. Jag har knappt någon aning alls vad jag vill ha, bara att den ska vara ganska enkel men ändå lite udda. Röda rosor känns klassisk men kanske inte så vårigt, eller vad säger ni? Vita rosor ser så väldigt gula ut till min vita klänning? Finns det någon som har några bra förslag. Buketten får nog inte vara liten heller eftersom jag är nästan 180 lång och klänningen ganska vid. Usch, buketten känns bara jobbig just nu!

• Svar på tråden Blommor till kritvit klänning?
  • Magglo

Lila kanske är en bra ideé. Lila rosor eller finns det några andra lila blommor? Flera olika nyanser? Jag är som ni märker urdålig på blommor Vitt är alltid vackert, men jag funderar på om det ser för blekt ut med vitt till en så vit klänning? Ni verkar rörande överrens om att droppformat passar bäst, det var ju bra!

MV85: jag trodde också florister skulle tycka det var roligt att få väldigt fria händer, men den som jag var hos vägrade komma med något eget förslag och ville bara veta vad jag hade tänkt mig. Det är ju jättesvårt eftersom jag inte har en aning!

Tack alla ni gulliga som kommer med föslag!

• Magglo

ALOL: det lät ju jättefint! Vet du vad sorten heter? Kommer du ha något grönt runt själva buketten? Boll eller droppe? Vad finns det för limefärgade blommor som passar till? Jag funderade lite på att kanske ha lite trollhassel runt buketten, men det kanske ser konstigt ut...

• Magglo

MV85: Den floristen kommer jag tveklöst inte besöka igen. Problemet är att vi gifter oss på annan ort och vi är inte i staden där vi ska gifta oss så ofta. Det är kanske lite väl fräckt att gå in i en blomsteraffär här i stan och låta dem komma på hur buketten ska se ut och sen beställa den på annat ställe....

Vid havet: Jag har letat jättemycket på nätet men inte direkt fastnat för något. Jag har fått för mig att det måste passa till allt, mina tärnor har inte valt färg på sina klänningar än och vi har inget direkt färgtema, utan har "vår" som tema. Alla har så fina buketter som ser så typiskt ut för just den bruden, men jag hittar inget sånt klockrent för mig.

• Magglo

Kickis: Jättevackert, men jag vill ha en lite enklare och stilrenare bukett med tanke på att min klänning är väldigt utsmyckad. Tack för förslagt!

• Magglo

GiJa: Tack för dina förslag. Blomman på sista bilden, de stora bollarna , är det pion? De finns väl i flera olika färger? Buketterna du visade var verkligen krispigt härliga!

Svar på tråden Blommor till kritvit klänning?