Brudbukett
Vad kostade er brudbukett? Jag ska INTE ha några tärnor eller så. Blir bara en brudbukett.
Vad kostade er brudbukett? Jag ska INTE ha några tärnor eller så. Blir bara en brudbukett.
1000:- kr inklusive blomman mannen hade i frockcoaten.
700:- med min brudbukett å två blommor, en till M2B å en till bestman. Min bukett är väldigt enkel, 15 krämfärgade rosor å lite silver dekor till.
1100 ink blomman till mannen
300kr (nämn alrig ordet "brud" då du beställer så får man normala priser!)
MEN ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!
Tänk om den där jäkla kommentaren kunde ta slut ngn gång!
Ska du ha ngt skitenkelt och blommor som är året runt eller i säsong är det inte ngra extrakostnader. ffa om du bara kliver in och lägger en klar beställning.
När du ska ha särskilda blommor i speciella nyanser och en mer arbetad bukett, kommer du att få betala det dagspris som blir vid specialbeställning. det är ofta högre än till vardags och inget som floristen styr.
Tar buketten en timme eller en halv dag att göra kommer du att få betala en arbetskostnad, HELT rimligt, eftersom det är ngn personal som behöver stå i arbete med den buketen och inte kan göra andra saker i butiken då. den personen är ju inte gratis att ha där.
DESSUTOM är det för det allra mesta en massa annat merarbete innan buketten väl är färdig och levererad. Det är inte en vanlig bukett som man passar på att ta överpriser för.
Ursäkta att jag låter förbannad, men det är en myt att florister tar överpriser för blommor till bröllop, och den här grejen har jag dementerat säkert tjugo ggr på mindre än ett halvår här.
Har du begränsad budget, gå då istället till floristen , säg vad du har att röra dig med och be om det bästa förslaget för en bukett som passar dig.
Har du inge särskilda krav på blommor, så kan du mkt väl gå in och säga: hej, sätt ihop ngt fint av det du har hemma för den här pengen. Är inte den floristn tillmötesgående då, så handla hos nästa florist istället då!
LJUG INTE! Då blir man ledsen och sur.
Jag betalade 150 kr för tre solrosor som mina tärnor band ihop. Det gick bra att få det så billigt även om jag sa att det var till min brudbukett
'
Finns i galleriet!
Ja jag tror det är smartare att gå in och vara ärlig. Säga vad man är ute efter och se vad det kostar, blir det för dyrt kan man prata med dem och säga att "de här pengarna har jag att röra mig med vad kan vi göröa av det som kan passa mitt bröllop"
Jag tycker det känns bäst så :)
Puss på dig för det!
Det kommer att bli jättebra.
*floristen som nu andas normalt igen efter utbrottet*
Jag ska ner på stan idag och fråga lite, se om de har några bilder på nått jag kan tänka mig.
vad butikerna tar ut för priser är nog inte likadant överallt. Hörde själv en florist säga att 'anledningen till att brudbuketter kostar mer är' att de lägger ner mer arbete på att binda dem hårdare (å ngt i den stilen) för att de utsätts för mer hantering än "vanliga" buketter görs.
Detta skulle därför motivera att vissa buketter får ett högre pris än andra. Sen är det ju även mysko att de hela tiden fråga mig om det var en brudbukett, vad nu det skulle ha med saken att göra om alla ändå görs lika
Jag tycker också det är väldigt märkligt att jag var runt i några blomsterbutiker idag, hade med mig en bild och frågade vad det ungefär skulle kosta.. Då är där en butik som säger 2000-2500, och nästa säger att den ska inte kosta mer än 1500..
Hur kan det vara sådan prisskillnad då, passionsblomman?
Nej alla görs inte lika! Man jobbar mkt mer med en traditionell brudbukett. Det kan man som brud inte komma runt och man borde dessutom vara glad åt den insatsen.(-precis som att begravningsbinderier hör till specialarbeten, för övrigt.) MEN om man verkligen inte är så petig med sorter osv, går det ju br att säga "knyt ihop så fint du kan för den här pengen" bara rakt över disk. Men då ska man ju inte räkna med att särskilda sorter och nyanser skert finns, och dessutom inte tro att det finns oändligt med tid för en själv heller, utan man tar bara upp plats i kön precis som vem som helst som "bara ska ha med sig en blomma"
Du har rätt i den varierade prissättningen.Den är rätt olycklig och beror på många saker. Inte minst bristande kunskaper i företagsekoomi bland många ägare och dessutom STOR problematik med helt oseriösa i branschen. de som betalar vita löner, moms och arb avgifter osv, har oftast en högre prisbild. Det är tyvärr nödvändigt och det är oftast inte de som tar överpriser, utan de som ligger väldigt lågt som är helt orimliga.
Det här gör att faktiskt inte alla florister ens är särskilt intresserade av tidsödande brudarbeten som i slutänden tyvärr kan bli rena fölusten.
Folk har ju företag för att leva på inkomsterna därifrån.
Så, är man mån om sin bukett anser jag att det är väl värt att se till att söka rätt på en utbildad och seriös och intresserad florist, för bästa resultat och för att inte ge hela marknaden till svartföretagen.
för min första til borgerliga ceremonin betalade jag 500 (i galleriet), min andra till kyrkan kommer jag nog kanske beställa en dubbel honymoon från interflora. Eller köra samma som första säga till floristen ett pris och vilken färgskala jag vill ha och bara ta rosor.
jag la in en beställning en eller två veckor innan. På det viset så garderade man sig ju även för att de nyanser och blomor 'fanns hemma' alternativt beställdes hem.
Tror nog att det klokt att beställa på det viset så får man det man vill ha. Fördelen med 'brudbindningar' är stjälkarna och hur de binds ihop med fina sidenband. En fördel, men för mig var det hela med blommor ngt som jag inte brydde mig så mkt om. Dock har jag hört att buketterna kan falla sönder osv. Jag hade min under fotograferingen och i kyrkan och det funka hur bra som helst. Den satt som sten även två dagar senare=)