Inlägg från: MrsTwingly |Visa alla inlägg
  • MrsTwingly

Brudbukett

300kr (nämn alrig ordet "brud" då du beställer så får man normala priser!)

• MrsTwingly

vad butikerna tar ut för priser är nog inte likadant överallt. Hörde själv en florist säga att 'anledningen till att brudbuketter kostar mer är' att de lägger ner mer arbete på att binda dem hårdare (å ngt i den stilen) för att de utsätts för mer hantering än "vanliga" buketter görs.

Detta skulle därför motivera att vissa buketter får ett högre pris än andra. Sen är det ju även mysko att de hela tiden fråga mig om det var en brudbukett, vad nu det skulle ha med saken att göra om alla ändå görs lika

• MrsTwingly

jag la in en beställning en eller två veckor innan. På det viset så garderade man sig ju även för att de nyanser och blomor 'fanns hemma' alternativt beställdes hem.

Tror nog att det klokt att beställa på det viset så får man det man vill ha. Fördelen med 'brudbindningar' är stjälkarna och hur de binds ihop med fina sidenband. En fördel, men för mig var det hela med blommor ngt som jag inte brydde mig så mkt om. Dock har jag hört att buketterna kan falla sönder osv. Jag hade min under fotograferingen och i kyrkan och det funka hur bra som helst. Den satt som sten även två dagar senare=)

Svar på tråden Brudbukett