• Idefixen

I vått och torrt (del 5)

Nu har jag hittat hit! Har missat att ni gjort ny tråd
    Har iofs varit på resande fot i 1 ½ vecka, kan ju bero lite på de
    Ser att ni pratar ålder.
    Jag är 24 år.
    Idag ska jag hämta ut mina ringar! Nya förlovningsringen, och vigselringen!!! Pirrigt!

• Idefixen

Men, va har ja nu missat?!
    Är de så att Ninnis har plussat utan att berätta de?!

Har pratat med sambon i veckan, mest troligt börjar vi "baka" bebis efter bröllopet i slutet av maj.
    Tur att de inte är allt för långt bort!
    Sitter här med lilla V 6 månader gammal i mitt knä... och de skulle ju va för mysigt att ha en till liten!!

• Idefixen

Länge sen jag skrev här nu. Är dock inne å läser varje dag, ni är ju för härliga!

Ninnis: att du klarar av att inte köpa hem ett test och testa, jag förstår inte! Ja skulle nog testat för länge sen!

Jag och sambon har planerat att börja baka bebis efter bröllopet i slutet på maj.
    Vi har en dotter född aug 08.
    Dessutom har jag blivit varslad. Så efter 30 nov är jag arbetslös.
    Är de galet att skaffa ett till barn då?
    Själv tänker jag som så att de ordnar sig. Har ju mycke grejjer från första barnet, så de är ju bara blöjor man behöver första månaderna eg , kanske lite nya kläder oxå.
    Jobb kommer ju ordna sig sen nån gång. Dessutom så vill jag ju har kvar samma sgi och föräldrapenning som jag har nu med 1:a barnet.
    Om jag väntar för länge och de grundas på inkomsten jag haft som arbetslös kommer föräldrapenningen bli så sjukt mycke lägre!
    Nån som hänger med i mitt surr?!

Aja, ville bara skriva av mig lite. Folk kommer nog tycka att vi är tokiga!

• Idefixen

Passionsblomman: Jag håller tummarna för att de går vägen för er nu!
    De är klart, är de läkare så vet dom ju va dom pratar om... oftast.
    Jag skiter oxå egentligen i va andra tycker, är mest min mor jag är orolig för.
    Hon är nog nervös redan nu hur de ska gå för oss när jag blir arbetslös. (jag är "bara" 24 år)
    Men ja känner att jag tar de som de kommer. Går de inte ihop kan vi sälja bilen å köpa en annan, och då lösa lånet på bilen vi har nu, då har man itne den kostnaden varje månad. I värsta fall får vi sälja lägenheten å hyra nått istället.
    De ordnar sig på nått sätt. De är lixom så jag tänker.

Så, nu blir de till att försöka spara så mycke pengar som möjligt efter bröllopet, så man har sen. För en till bebis, de vill jag ha!

Tack alla andra som oxå peppar mig på att de kommer gå ihop. Jag känner på mig att de ska göra de.
    Så, efter den 30/5 blir de inge mer kådisar!!! Tjiiiiho!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)