• Twixiee

I vått och torrt (del 5)

Åh hjälp.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till!
    Jag har suttit och kikat igenom alla de klassiska graviditetssymptom, och väldigt mycket stämmer!
    MEN jag vill ju inte hoppas på något för man blir ju så förbannat besviken då det inte är som man trott

Jag har haft dessa symptom i en månad nu, och problemet är att jag inte vet när jag ska ha min mens. Har inte haft mens sen 2005 (hormonspiral först, men fick en cysta och blev nervös och bytte till Cerazette).
    Jag slutade med p-pillerna förra tisdagen, och vet ju inte om dessa symtom är för att jag slutade med dem och väntar på mens eller om det är för att jag är gravid och har då blivit det undertiden jag åt pillerna. Suck, jag är så förvirrad

Även om man inte hoppas något då man gör ett gravtest så är besvikelsen så stor då det inte är något.. Sist jag skulle göra testet så intalade jag mig "Är det negativt så kan jag ju gå på festen i helgen, och dricka sprit *jiha* ".. Jag gick på festen, men dock nykter trots att jag inte var gravid. Och detta tänk fick inte min besvikelse att dämpas.

Gud så jag babblar, kände att jag var tvungen att "prata" med någon.

• Twixiee

Tack Tack för alla kloka svar Som det står i så många andra trådar: "Ni borde skriva en bok"

Idag är jag betydligt mycket lugnare. Jag blev nog lite känslosam sist jag skrev Har beställt tid hos gyn nu för att prata lite med dom, få lite "kött på benen" innan bäbisverkstan drar igång, på "riktigt"

• Twixiee

Jag kan inte sluta tänka på barn, att skaffa barn, bli mamma, bilda familj.. Åh hjälp! Dessa tankar tar ju över hela mitt liv Jag borde kanske fokusera på bröllopet istället men jag tänker bara på barn.. Och som grädde på moset, eller om ni hellre vill ha pricken över i:et så fick jag brev från sjukhuset idag att jag ska iväg på cellprov. Mitt allra första, hemska tanke! Gör det ont?

• Twixiee

Bra att det inte gör ont, då slipper jag oroa mig

Haha, det håller jag med om

• Twixiee

Vi försöker, men det har inte gått så lång tid. Gjorde ett grav.test förra veckan hos BM. Jag var då inte gravid för tre veckor sen, men de kunde inte kolla tidigare än tre veckor och eftersom jag inte har haft någon mens så vet jag inte när jag har ägglossning. Så jag kanske är gravid i detta nu :-P
    Nejdå, jag tror inte det, men man kan ju drömma lite

• Twixiee

Jag hade en enorm längtan för ungefär ett år sen, men jag blev tvungen att tränga bort det då min sambo inte kände sig redo för barn just då. Men nu är det tvärtom, helst av allt skulle ha vilja ha barn igår Men på ett sätt så känns det som en press något vis, svårt att förklara.. Hade helst av allt vela att det kom "spontant" men det är ju lite svårt då man äter piller
    Jag är ju bara 23 så jag har hela 20någonting tiden på mig om jag vill Men då min karl är 29 så tror jag att hans klocka börjar ticka fortare och fortare för var dag.

• Twixiee

Ja, karlar är lite knas, men underbara

Ja, alla som vill ha barn känner den där längtan sen beror det ju på vilken tidpunkt i livet den kommer. Min första längtan kom då jag bara var 16 faktiskt, men smart som man var så tog man längtan bara för en längtan och skred inte till verket med det

• Twixiee

Ingen är fullkomlig, även fast karln många gånger står framför spegeln och försöker intalar sig själv det

Tyvärr har min huvudvärk blivit allt för extrem så nu stänger jag igen den här underbara tekniska uppfinningen för idag. Tack för pratstunden Natti Natt!

• Twixiee

Trevlig tisdagskväll Hoppas alla mår bra!
    Jag har en fråga, en lite konstig sådan faktiskt.

Kan ni få ont i äggstockarna då ni nyser eller hostar? En huggande känsla som håller i sig ett tag. Och nysningarna och hostningarna är rejäla
    Jag får nå sjukt ont i mina, speciellt höger..

• Twixiee

Hej Hopp!
    En snutta hopp har ännu en gång hoppat fram i tanken, dock tidigt ännu men den finns där ändå (på både gott och ont)..
    Så jag måste fråga eftersom jag är ny-gammal i mensträsket. Är det 28dagar man räknar från förra mensens första eller sista dag? Jag vet att de där 28dagarna kan vara 27 eller 29, men ni kanske förstår vad jag menar.
    Ni som har ätit Cerazette, när blev er mens regelbunden efter det att ni slutade med dom?

• Twixiee

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-14 22:18:50 följande:

28 dagar från förra mensens första dag. Kan inte hjälpa dig med det andra.Hoppas!
    Oki doki.. Från första dagen.. Hm.. *funderar så det knakar* När kan man göra ett grav-test då? Nu på en gång?
    Det har varit lite konstigt för jag brukar ju i regel vara riktigt bitch dagarna (nästan veckan) före mens, men nu har jag varit from som ett lamm Haha
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)