Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

*vinkar glatt till alla*

Lanovia: *hahahah* rolig trådstart! "Finkänsliga ombedes gå ngn annanstans" *hihihi*
    Håller med Ankan....det KAN var ÄL-smärtor.....Håller tummen!

Idag var jag på inskrivning på BMM! Alla värden var kanon (de hon kunde kolla direkt)...ska göra en glukosbelastning om 2 veckor pga pappa har fått åldersdiabetes....men det är bara för att han o mamma har ätit mkt skräpmat o godis samt MÄNGDER av frukt o russin! Så håller han sockerintagen på normal nivå så är det ok.
    INTE sugen på att dricka 3 dl sockerlösning....jag som inte gillar socker längre!!! Nåja....det blir nog bra!
    Ska göra glukosbelastningen i v 28 osså.... *JIPPIE not*
    Hahahahaha!

Hade världen diskussion igår....som slutar med att mannen blir sur för att han tror att jag är sur....problemet är att jag är ledsen.....så det blir ingen godnattpuss=jag gråter mig till sömn....o så får jag ingen morgonpuss innan han gick till jobbet.....så han missade helt att jag var på inskrivningen i morse.....tur att han inte skulle med.
    Så idag känner jag mig lite sorgsen...tur att vädret är underbart så det piggar upp lite!

• ingenjörsbruden

Tack för styrkekram! Den behövdes verkligen!

Va skönt att fler ska surpla socker i två omg....jag kommer att vara helt prillig med så mkt socker i kroppen .....*pjoingpjoingpjoing*

Hatar osså att somna osams....dock så slocknar maken alltid direkt så det är bara jag som lider.......

Kunde inte somna om i morse när maken gått till jobbet så jag gick upp 6 o förberedde kvällens mat...ugnsrostade rotfrukter o kyckling...tvättade en maskin med 60 tvätt...tömde diskmaskinen...
    maken kommer def att ha dåligt samvete i kväll!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-17 13:01:02 följande:
    Idag fyller min son 8 år.......så då måste jag nog tyvärr köpa sådan där liten söt Schwarzwald-tårta som fins i frysdisken....(hur stavas den där tårtan egentligen???)
    GRATTA så gott ifrån aaaaalllllaa BT-tanter!!
  • ingenjörsbruden

Hvidis: Nä ALDRIG att det är hormonerna!!

*gårnerikällarenouppfinnerenläsa-tankar-på-sin-fru-apparattillallamänsominteredanärtankeläsare*

*bankbank*
    *skruvskruv*

*bankbank*

• ingenjörsbruden

En BT-bok!!! Det vore nåt!

Det är verkligen SÅ många BRA o GODA råd här inne!
    Tur vi har varandra.....vem skulle man annars beklaga sig för?!

Passionis: Tror att det är gravidhormonerna som sprider sig här i tråden o smittar alla!
    Skulle GÄRNA vilja se din mans ansikte när han ser infon som redan kommit! Jag tror han är dödsförskräckt!!

Men visst lite medhåll får väl grabbarna ha.....eller nä....det är inte de som ska vara gravida o amma!! De kan gått få pinas lite av våra (hormon)svallningar! *hehehehe*

• ingenjörsbruden

lanovia: skönt att magen känns bättre!

Längtar så till i morgon o få höra vad Passionis man sa när han kom hem!!! Gud så nyfiken jag är!!
    Håller tummen för att han inte flippar helt av förskräckelse!!

Måste bara säga att trådtiteln är kanon!!! Det är verkligen i vått o torrt!!!!

*BAMSEKRAMTILLALLAGOATJEJER*

• ingenjörsbruden

Jag blir 30 i år....har alltid sagt att jag vill ha första barnet innan jag fyller 30....missar med 2 månader...men va tusan gör det!! Det är nääääära iallafall.

Kan osså tänka mig att ha ca 3 år mellan barnen (man kan ju alltid önska).

Twixiee: Det är bara att babbla på här inne!
    Hmmmm...tror att du ska göra ett gravtest. Det är bra att ha minst en mens innan man blir gravid för det underlättar att beräkna grav.tiden osv.
    Vet att här är någon tjej i tråden som osså haft klassiska symptomer men ändå neg....så räkna med det värsta o hoppas på det bästa.
    Ibland vill man så mkt så att man själv påverkar mensen, kroppen osv.....så försök att inte fokusera på graviditet! Lättare sagt än gjort....

• ingenjörsbruden
    Vilken affärsidé!! *hihihihi* Ni måste ju så klart ha royalty så klart eller vad det heter!

Ore: fick du tröst av maken? Hoppas det känns bättre idag! *kraaam*

lanovia: Va skönt att du mår så mkt bättre! Hur länge sen är det du slutade med p-piller? Verkar nästan som att din kropp har kommit i fas med hormoner o så.....*håller tummen iallafall*

Jag hjälper ALLA att panga på sneeky rödskinn!!! *pangpang*
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-02-18 08:31:55 följande:
    *gör highfive för att vi är så synkade* lanovia 08 skrev 2009-02-18 08:21:43 följande:
    *highfivar*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)