Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

lanovia 08 skrev 2009-03-06 08:36:06 följande:

Grrr för kroppar och tester som inte kan ge klara besked. Vad segt Ninnis. Som ingengöris säger så är ju sympomen där men samtidigt vet vi både du o jag att kropen kan luras (därför vågar jag inte säga grattis riktigt än). Jag håller tummarna så att de vitnar för att det verkligen är ett streck där. Tycker också att du skall ringa barnmorskan o få testa hos dem. Deras test kanske har vett att visa ett ordentligt streck.
    Ja jo iofs....men jag känner igen alla symtomerna!!!
    Så jag vågar mig på att gratta!!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-06 09:04:12 följande:
    Haha, sakta i backarna Ingenjören! Sådär glad vågar jag verkligen inte bli... Det som gör mig oerhört skeptisk är att förra fredagens test är det starkaste... Dagens test är inte alls lika starkt, där måste man verkligen ha fantasi för att se ett streck Om jag nu är gravid borde väl rimligtvis testet vara starkare idag än för en vecka sedan??Ska se om jag kan fota i eftermiddag...Och Ingenjöris, det ÄR ok att klaga! Jag är övertygad om att din man är över huvudet förälskad och attraherad av dig, men kommunikationen måste kanske ökas ibland? *kramar från en martyr till en annan*

Men hur känns molandet i magen? Kan du beskriva?
    Ont på ngt speciellt ställe?
    Nu går jag nog över ngn gräns....men jag måste fråga.....ni som är känsliga får låta bli att läsa....
    ...hur ser din urin ut?

*KRAM*
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-06 09:53:17 följande:
    Hmm... Det molar liksom "längre in" i tjejmagen än det brukar, ibland "bakåt" också, mot korsryggen. Det "drar" lite i ljumskarna. Bröstvårtorna är ömma, men inte brösten. Urinen är.... gul? Kanske lite mörkare än vanligt?Attans vad svårt det är att beskriva hur det känns!
    *Mhmmmm*.....ser du något i urinen...typ genomskinliga saker som virvlar runt....typ äggvite-trådar...

Det där skumma molandet känner jag ingen..... ....
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-06 09:41:34 följande:
    Ingenjöris:Hoppas du kommer ur deppet. Det är ju snart helg!!!! Då har man mer ork för att rumla runt i sänghalmen Du får göra som jag brukar göra.....skrika "jag vill ha en kram" så mannen måste pinna från datorrummet o in i tvrummet där jag halvligger i soffan det känns så skönt att kramas....mmmmmm
    Ja det är sant.....men vi var lediga både lör o sön förra helgen o inte blev det ngt rumlandet ändå....
    Jag får väl göra som jag brukar när vi inte är "i fas" med varandra.....skriva ner allt på ett papper som han kan läsa....
    Men jag blir så irriterad....vill att han ska fatta själv.......
    han vet att jag är MER sugen på sex nu när jag är gravid än innan (eg tekniskt omöjligt )....så han BORDE ju för F-N inte hålla sig undan....

Ni är goa som stöttar.....jag behöver älta av mig det här!!!!!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-06 10:32:39 följande:
    Ingenjören, jag vet inte om detta stämmer för er, men jag vet killar som har sett frun som en "madonna" när hon är gravid. Att hon bär hans barn gör henne lite "helig", vilket kan göra att det då känns konstigt att "besudla" henne. Hon ska bara dyrkas och vördas, inte s*ttas på
    Näpp...jag är porrigare än nånsin!! O ska DEF sättas på!! *hahahahahaha*
    Så jag tror inte han ser mig som "madonna"...inte än i allafall...det syns ju knappt på mig!
    Tror han är försiktig för jag har ett sjuhelsikes humör nu med alla hormoner *hehehehe*.....reagerar jag...så gör jag det till 1000%
    Argare, gladare, ledsnare än nånsin!

Väntar på uppdatering i det "våta" ämnet !
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-06 11:59:23 följande:
    Har inte läst där (aja baja), men vet exempel från verkliga livet
    Håller mig osså långt borta från familjeliv....har man trillat i BT-fällan så finns det stor risk att man faller i FL-fällan osså!

Maken håller nog distansen för att han är rädd att få en avhyvling/utskällning....better safe then sorry!
    Är så glad för att jag fått älta av mig...känner mig mkt gladare + att jag fick sushi till lunch!!
    Så jag ska ta ett snack med maken ikväll!
  • ingenjörsbruden

Åhhhh så skönt att känna att man inte är ensam!!!
    *KRAMARblommisjättejättehårt*

Precis så är min make osså.....SUCK säger jag bara.....o precis som du skriver....de där små ömhetsgrejorna....hellre 5 små ömmhetsbetygelser....under kvällen så man kommer i stämning än att försöka komma i "stämning" när lampan är släckt!!!

Måste bara garva lite osså...."vara där o rota" *ASG*
    Jaha....det är det de gör där!?!?

passionsblomman skrev 2009-03-06 13:49:03 följande:
    Himmel, här kan man ju inte gå in och läsa utan att bara sitt aoch svar ai hivudet :"Jag KÄNNER IGEN MIG!!! och min sambo med för den delen" Ingenjöris, jag vet så vääääl hur du känner det!I själva verket så VET jag att min sambo hela han som person är vad jag själv kallar en "joiner". Alltså, han hakar glatt på och är ett roligt sällskap i alla möjliga sammanhang, och har in sin ungdom varit MYCKET aktiv med allt möjligt ul. MEN när man gräver i det lite, så kanman konstarera att det oftast är andra som liksom drar igång, och han är en folk gärna ringer och vill ha med sig. Så är han med sex också. Det ÄR nog jagsom varit mest "på" redan från början fast då tänkte jag aldrig på det.När jag blev gravid kände jag precis som du, att han aldrig tog i mig osv hormoner och min depression gjorde allt till enenda röra och jag var skör som äggskal. Min sambo var både orolig för mig, för jag mådde så dåligt och rätt "rädd om " mig som gravid. Han kände lite som att inte skulle han vara där och rota, fast det var mest när jag verkligen fått mage och han kunde känna sparkarna...Jag kan fortfarande bli vansinnig över att han är KASS på de små ömhetsbetygelserna på dagtid, sådant som skulle betyda mycket för mig inför sänkammartid och min egen lust.Oc när jag skriker och gråter över det säger han alltid lika korkat förvånad: Men du VET ju att jag älskar dig och JAG vill ju alltid ha sex med dig (typ "det är ju bara att säga till...")och jag har ju den snyggaste tjejen av all...Jävla idiot! Han tror verkligen på den manliga klassikern: Men jag har ju sagt en gång att jag älskar dig, jag säger till om det blir någon skillnad"Det blev nästan lättare sedan när bebben kom och jag verkligen inte ville ha sex.....men sedan var det faktiskt ärligt talat flera ÅR som var riktigt riktigt USLA på den fronten, och det har varit svårt att ens leta rätt på viljan att ens vilja ha lust igen om ni hänger med... Vi, som hade sex flera ggr/dag första året, och skrttade och hade det hur bra som helst, tappade verkligen bort alltihop totalt. Vi har fått börja om helt. Just DÄRFÖR har jag verkligen inte velat blanda in pressen runt ÄL och allt detta också i ett redan lite känsligt och sårbart samliv... Det här är verkligen inte lätta saker, och över livets gång förändras det och går i många faser och perioder.Viktigast är ändå att man berättar hur man känner. Det är okej, även för en man att tappa lusten ibland och man får försöka ta vara på varandra där man är i sina olika faser....Men lätt är det inte!Ninnis: Jag vet så väl hur det är att stå med den dagen 41 alltså, och känna att men nu MÅSTE det ju vara något...För mig kom dag 42 med fucking mens och då blev jag helt domnad inombords minns jag. Tror jag bestämde då att sluta gå och hoppas... man blir ju helt upphängd och nersläppt och så orkar man inte...så jag försöker verkligen skita i alla test och så fram till typ den dagn nu, men det är ju lättare sagt än gjort... HOPPAS du har ett streck till snart!
    Ninnis: Har du ringt barnmorskan?
  • ingenjörsbruden

Glömde skriva....
    har fått reslutatet för KUB-testet MED blodprovet inräknat....
    1/7706 (utan blodprov 1/3386) så risken halverades ytterligare!
    Skönt!

Någon som fått kallelse till UL?

• ingenjörsbruden

*skickarkramarlagetrunt*

Ninnispinnis skrev 2009-03-06 15:02:02 följande:
    är det verkligen lönt att ringa B M? De tycker väl bara man ska vänta och se om det händer nåt nästa månad? dessutom hade de telefontid mellan 9-10...jaja, åker hem och inväntar bästisen så länge
    Du kan ju ringa o förklara hur testerna har sett ut o fråga om det är lönt att komma in o göra ett blodtest o så.....
    Har för mig att du kan gå o göra det hos en privatläkare...kostar men det brukar inte vara så långa köer o så.....det är ju ett blodprov de tar har jag för mig....så man behöver ju inte ens träffa läkaren.....lite osäker.

Hallen är inte testad....liiiiite väl lyhört ut till trappuppgången...iofs mest gamlingar i kåken....
    Hvidis.....är det min mans tvilling du är gift med? Makens städmani föregår osså min....o viceversa med sexet känns det som!
    Ska testa o försöka köra den pedagogiska vinkeln....
    "Tycker du om när jag gör så här? Mhmmm kan tänka mig det...för det gör jag osså!!! Så du får HEMSKT gärna göra så på mig osså!!"

Är lite bekymrad.....om man inte orkar ha sex nu när vi inte har småttingar...hur tusan ska man orka sen? Tror att vi då får ta o prioritera om lite....tex att städning kan vänta tills efter sex....*hehehehe* tror nog att maken inte är SÅ jättemed på den rokaden....
    Jag har mkt hellre lite skit i hörnen (o sex) än ett rent helvete (utan sex)...medans maken är precis tvärtom!!! Iallafall gällande städandet!!

Reklampauser ska DEF användas till uppmärksamhet på partern!!!
    Om maken TROR att jag är arg...så blir han arg i förebyggande syfte....SUCK! O då blir det def inget sex!

Lurarläpp...hmmm....ska def försöka hålla ögonen öppna för sådana!

Jag har bestämt mig nu.....ska fråga maken om han vill komma o rota i mig!! *asg*
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-06 15:47:50 följande:
    mmm....vilken upphetsande mening ingenjöris!
    Ja eller hur?!
    Känns väldigt.....grovt?!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)