Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Jenny: Nu spräcker jag din teori....jag pysslar INTE!
    Men dock vill jag gärna köpa alla grejor som man bör ha hemma redan nu.....*Ähahhhaa* Är man inte händig så får man ta till plånboken!!

*hållertummenjättejättemktförHvidislghs-tittidag*

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-13 08:07:08 följande:
    Tjohoo!Igår fick jag min UL-tid.Den 2 april kommer jag vara såååååååå nervös.....Iiihhhh!
    Ååååhhh va kul!! Vill osså ha kallelsen!!!!

Hvidis: Är du på G till himmalandet?!
  • ingenjörsbruden

Ohh så bra att ni koordinerat era besök så jag inte behöver hålla reda på en massa olika tider att hålla tummen på!

Just nu håller jag tummen för Hvidis lgh-titt!

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-13 12:53:41 följande:
    Jag också!*gör lilla vågen under skrivbordet för hvidis SVENSKA lägenhet*
    Hahahhaha! Gör du den med tårna kanske?!

Har du ringt o bokat VUL?!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-13 15:03:52 följande:
    Hehe, nej med fingrarna... Men jag skulle kanske ta tårna också, just in case? *vickar på tårna bäst jag kan*Nej, de har telefontid på morgonen och jag har inte hunnit ringa än. Har tänkt göra det på måndag, då hinner jag det innan jobbet hoppas jag...
    Lika bra att köra vågen med tossingarna osså!

Det är rätt tradigt när det är vissa telefontider.....jag måste nästan alltid ställa larmet på mobilen....annars fastnar jag i ngt annat o missar tiden....

Kan säga att jag har GRYM ångest för att jag grattade för/så tidigt.... *skämsjättemkt*
  • ingenjörsbruden

*kramarallagodingarhärinne*

Känns så skönt att ha er!!

Ninnis: Va bra....har haft väldigt dåligt samvete! *kramarhårttillbax*

*viftarmedflaggorobanderoller...blåserhårtivisselpipa.....gastarimegafon.....HvidistillMalmö...HvidistillMalmö*

Hvidis, Låter som att ni är lgh på spåren....hoppas o håller tummen jättehårt att allt klaffar o ni fastnar för samma!
    Vill åsså inreda barnrummet!!! Åhhhhh....så sugen...vågar inte tänka för mkt på det än.....får försöka få ihop ngt som funkar här i lgh först o sen ha ngt rejält i huset.....guuuuuud vad jag längtar!!!

Var faktiskt o kikade på kakel IGEN i fredags.....alltså....det är farligt att titta för nu har vi ändrat oss om golvet i badrummen!! Men den golvplattan är SÅ fin....nästan samma nyans som den förra plattan vi bestämt oss för. Tur att vi skriver ner allt vi kommer fram till för man blir helt snurrig av alla turer o ändringar!!

Fladderbuset är busigar än nånsin!! Maken smekte magen igår när vi satt framför tvn....sicken fart det blev där inne!!
    Har kommit på att man kan "tolka" rörelserna för maken....mina fingrar på hans arm....som härmar rörelserna/känslan....rätt fräckt o så får han känna sig mer delaktig!

• ingenjörsbruden

Hihihi det är nog samma som jag känner...typ en fjäril som får tuppjuck o far runder i magen....inget distinkt!
    Hmm va konstigt...jag har får inte heller några reaktioner om jag smeker magen själv....men när maken gör det!!
    Det nästan kittlar!

Ojojojoj...6lingar...*gulp*....måste vara jättefrustrerande att inte få/kunna hålla barnet när de är nyfödda (iomed att de är så små).....

Varm? Hmm ja jag väntar osså på att bli varm....är iskall om händer o fötter...vilket jag inte brukar vara....o kall om ryggen....bara magen som håller värmen.
    Ja sommaren....vi har väl sån himla tur så att det kommer att bli superfint o varmt = blir att jag kommer att bo i syrrans pool

Veta vad det blir....nja ja jo nej...hahahah vilket svar! Det spelar oss ingen som helst roll vad det blir....bara det är friskt så är vilket som lika välkommet....men jag är supernyfiken för jag har ju mina "aningar" så det hade varit kul att få veta hur rätt ens 6-e sinne är! Eg är en tjej mer praktiskt....kan låna massor av flickkläder mm....men som sagt det spelar ingen roll bara det är friskt!
    Själv då?

Ja det är lite av ett "åber" att välja....fast som tur är så är vi väldigt eniga i allt...som tur är! Det blir mkt naturfärger....vill gärna ha lite varma färger så brunt är en nyans som kommer igen i mkt....klinkergolvet blir tex svart med brun ton i (syns knappt men när man lägger ngt brunt intill så ser man det)....har faktiskt lyckats välja kakel/klinker som bildar en genomgående röd tråd(=brunt)...så det är vi rätt nöjda med.....sen blir det värre när vi ska välja färg på väggarna....vojnevojne....menmen det blir nog bra tillslut!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-03-15 23:27:06 följande:
    *tränar också tårna... hur får man stortån till att följa de andra?*
    Övning ger färdighet!! Jag kan göra vågen med tårna....kan även göra "tumme upp" o spreta enbart med lilltån!! Ja...jag vet....lite mer päls så är jag apa!

Andbeyond: Låter härligt med NY o Hawaii! O mkt flygtid att träna tå-vågen på!

Förresten...på tal om päls....jag har alltid haft jättetunt/lite hår på kroppen (o skallen rätt tunt)...men i helgen så upptäckte jag att jag fått massor med mer hår på m*ffen!! *fnissar o rodnar lite*
    Innan var det nästan att överväga att använda pincetten....men nu är där massor med dubbla hårstrån/hårsäck....skumt med grav.hormoner i kroppen!
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-16 08:20:57 följande:
    Oj, vad det skrivs Var iväg hela dagen igår o köpte en gammelbil. = makens intresse.Jag hade ställt in mig på trädgårdsarbete, men när maken sa att det var en födelsedagspresent till mig så fick man ju följa med Sen i morse fick jag jobb en månad till, så jag är på väldigt gott humör Jag känner inget ännu och i morse var magen platt som en pannkaka Det beror ju lite på hur moderkakan sitter.Snart 2 veckor till UL Jag vill nog veta, men min mamma har förbjudit mig Vi får se. Jag är ju så jäkla nyfiken så ser man på bilden så....
    Hahahahaha ja är det present till en själv så är det ju ett måste att följa med!

Magen...platt some n pannkaka.....?????....hahahahha det var min inte från början ens.... ...men har en bula mellan blygdbenet o naveln...lite snett höger....hihihi

Du menar hur livmodern sitter eller?

Vill OSSÅ ha kallelse till UL!!!!

Svägerskans mamma hade ett utlägg om att man inte skulle kolla vad det var för kön innan....men på UL så såg de tydligt att de var en flicka.....så som "hämd" så vägrade svägserskan berätta för sin mamma att det skulle bli en flicka! Snacka om långsint eller?!

Tror ni att man tappar stundens lycka/överraskning för att man vet vad det blir för kön?
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-16 08:51:27 följande:
    Jo, jag har också haft en lite bula, men den var borta i morse Jo, jag hade en rätt platt mage innan och nu när jag börjat cykla och göra situps, så är ju mag- coh ryggmusklerna stärkta igen....Nä, bara utseendet på bebisen är ju en överaskning. Och att den är frisk och har 10 fingrar och 10 tår Sen kan man ju bli överaskad om könet inte stämmer
    Hahhhaah ja något snopna miner när allt är rosa eller blått hemma!

Det är nog bebisen du känner....tycker det känns lite som en instängd fjäril som fladdrar.....
    Maken smekte magen igår igen....o ja jädrans va det fladdrades!!!! *hahahahaha* Det kittlades nästan! Liiiite elvispvarning!! *hihihihi*

Jag MÅSTE komma igång o träna igen...var jätteduktig innan jul...gick minst 5 km varje dag....o nu jobbar jag istället sena kvällar o kommer inte ut o gå...blir så irriterad på mig själv!!!
    Nä nu jädrans ska det kommas igång!
    Har nog gått ner i mig själv för magfettet har blivit mindre o bulan har växt = lika som innan....nästan.
    O ser det på ansiktet osså...så det är väl därför som jag slappat till mig....men det hjälps inte....kondis är ett måste!!!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)