Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Gud vad underbart väder det är. Skit att jag inte har ro att vara ute nu, måste städa blir tokig på oredan här.
    Dock har vi hunnit med en promenad runt en sjö först. superskönt. Gissa om vi skrattade, kastade pinne i sjön åt hunden. De flesta gångerna hämtade hon rätt pinne. Men sista gången hittade hon den inte utan tog en superstor pinne, snarare stock, nästa lika stor som henne själv. Denna kämpade hon sig i land med, var knappt hon klarade hålla sig över ytan och hon stånkade och stönade mycket. Men i land kom hon, stolt som få och trött som tusan. haha matte och husse skrattade så de höll på att ramla i sjön själva.

• lanovia 08

Var det inte kl 10 Blommis skulle dit? Oh hoppas hon kommer hit snart och berättar hur det gått. Hoppas allt är ok.

Jag har också hört att 2 tummar betyder otur. Fast det skiter jag i.

Hemmavid lurades vi alltid på 1a maj också. Och då använde vi precis som ni "maj maj måne jag kan lura dig ända till skåne".
    Detta var i Bohuslän så det verkar vara spritt över landet.

• lanovia 08

Vad trevligt att du tittar in Blivande fru L.
    Vart tog Betty Boop vägen?

Passionis vad bra med en så vettig läkare som tar tag i det. Då är ju hjälpen på gång nu. Rätt som det är så sitter du där med ett plus! hejja hejja!!!

Ore, såg ditt inlägg i ett annan tråd, bra skrivet. Vill inte skriva något där själv då det går utanför ämnet. Men kände mig lite tillplattad av pratet om att det gäller att inte "låsa sig".

• lanovia 08

Jo jag kan ju säga att jag börjar bli lite irriterad på sådana kommentarer, även om de inte drabbat mig så mycket. Jag har gått mellan allt från att vara coolllugn till stressad till väldigt lugn. Och inget utav dessa stadium har hjälpt det minsta. I början var inställningen till 100% att ta det som det kommer, det var till och med precis innan bröllopet.... ja behöver jag säga mer?

Trevligt Betty Boop. Du vet har man en gång trätt i denna tråd är det svårt att komma undan.

• lanovia 08

Godmorgon! Då är det sista arbetsdan på denna underbara vecka. (sedan hur underbar den har varit egentligen behöver vi inte gå in djupare på. men tycker jag klarat humöret bra trots att det varit jobbigheter)

Visst är det vår så är det. Jag har också börjat med vårjacka, dock behövs det en fleecetröja, halsduk och vantar på morgonen. Men april tillåter liksom inte vinterjacka...

Jag har tydligen bestämt mig för tjejnamn. Konsulterade det med maken igår som tyckte att ja det namnet är fint. Det ploppade bara upp i min hjärna för några dar sedan, oh det hade varit fint om vi någon gång får en tjej. och inatt drömde jag att vi fick en tjej som mycket riktigt hette Ellen.
    VAr jättejobbigt dröm. Det var så verkligt, men jag glömde bort henne hela tiden. Gick i från henne, kom på att hon inte fått någon mat på hela dan men insåg också att jag inte hade någon mjölk att ge henne. Usch vad jobbigt det var.
    Mitt upp i allt detta drömde jag att en utan min bästa vänners man var dum mot henne (kompisen alltså). Han ringde och tala om att han försökt dränka henne. Fy vad hemskt det var. måste ringa o kolla så hon är ok....

• lanovia 08

Alma tycker jag också är jättefint. Betyder förresten själ på spanksa om du inte visste det. Varför funkar det inte på en vild unge?
    Problemet med det namnet är att inte min man heller verkar så förtjust i det.

Nej nu går jag verkligen händelserna i förväg. Först skall bullen bakas...

Har förresten pratat med kompisen nu och hon mådde bra, ingen make som försökt dränka henne.
    Jag har visst börjat sanndrömma lite. Igår drömde jag att en kopmis fick en son. Mycket riktigt den natten fick hon ett barn, dock en dotter.
    Jag drömde ju om kompisen som dränktes i natt. OK det gjorde hon tack och lov inte men hon slet tydligen hela natten med sitt magsjuka barn.
    Hmmm tänk om det kunde ligga lite sanning i min dröm om att jag fick en dotter som henne Ellen.

• lanovia 08

Vaknade också kl 7 imorse, men en härlig sol som sken in. Har till och med hunnit vara ute och springa så här på morgonkvisten. Nu är det frukost som gäller innan mor o jag skall på gardinjakt.
    Ha en härlig lördag allesammans!

Betty avstår från att råda då min första tanke är, klor vad tusan är det??? Så du vil nog inte ha mitt råd.

• lanovia 08

Ja och tur är väl det.

Ninnispinnis skrev 2009-04-07 08:03:08 följande:
    Man lär sig något nytt varje dag...
  • lanovia 08

Ohhhh grrr vad jag är less på svärmor just nu! blir nog sprittsprångade galen snart!
    Både jag och mannen är från familjer som tycker det är viktigt att hålla ihop och göra saker tillsammans. Så så långt förstår jag hans familj. Men hur fasiken skall man få framförallt hans mamma att förstå att han har en familj till. Man kan inte höra av sig till oss på måndagen och bara kallt räkna med att då det är påskdagen på söndag så har vi självklart vikt denna kväll åt hans familj.
    Det som fick mig att gå i taken nu är att vi skall till Oslo i helgen. Hans familj åker upp en dag före mig då jag vill hinna träffa delar av min familj som jag inte sett sedan jul. Istället för att fråga när på fredagen vi kommer till Oslo för att kunna äta middag med oss så bestämmer de bara en tid (alla andra är redan på plats så det är bara mig och maken som de behöver anpassa sig lite efter). Och denna tid är självklart 2h tidigare än vad jag någonsin har blivit serverad någon middag uppe i Oslo. Varför?? För mig är det givet, bara för att det är sura för att vi väljer att spendera en dag med min familj!! Vi som hade hoppats på att kunna ta det lite lugnt på fredagen innan vi åkte upp. Grr... o jag som kände mig så glad o positiv idag.

vet inte om det går att uttyda något av de jag skrivit uttrycker mig nog inte så klart just nu. Ni skall bara veta vilket problem vi hade vid jul.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)