I vått och torrt (del 5)
Blommis! Kom hit omedelbums!
www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3334158.html
Blommis! Kom hit omedelbums!
www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3334158.html
Det är ju STRÅLANDE att jag vet vad jag själv skriver! Sorry!
*skäms lite och går och pratar med min müsli istället*
På tal om porttelefoner så var porttelefonen i vår gamla lägenhet kopplad till hemtelefonen. Om någon ringde på porten så kom det en speciell ton i luren, sen öppnade man genom att trycka 5. (Detta kanske är vanligt, men jag har aldrig sett det innan. Folk blev även oerhört förvånade över att det kunde tuta upptaget när de ringde på porttelefonen...)
När vi för ett år sedan flyttade ut från stan så hade tydligen inte killen som köpte lägeheten någon fasttelefon. Detta ledde till att porttelefonen under lång tid fortfarande var kopplad till vår hemtelefon, som nu befann sig 1,5 mil därifrån... För bara ett par månader sedan ringde det fortfarande hemma hos oss när någon ringde på hans porttelefon. DET hade kunnat bli riktigt kul för honom om vi hade gjort en Hvidis och hans flickvän kom och ringde på porttelefonen...
Åh vad mysigt, Lanovia! Ha det så trevligt i Kaaaalmaaar *sagt med utpräglad kalmardialekt*
Mysigt Ingenjöris! Hoppas ni får hela eftermiddagen ihop!
Är mätt och belåten efter grillning och bröllopsvinet
*ja må hon leva ja må hon leva ja må hon leva uti hundrade år*
Grattis, grattis, grattis på födelsedagen, Ankis!!!
Men fy sjutton vilken lördag!
Men skönt att det är gjort så att du kan börja öva igen Hoppas att födlsedagen blir skön i alla fall. Kram!
*skyndar in och håller tummarna för blommis och lanovia*
Jag blir extremt rastlös av att titta på film, vilket maken däremot gärna gör. Då läser jag hellre en bok medan han tittar på film. Slötitta på tv är däremot ok, men där känner jag igen mig i Cantatons beskrivning att vi gärna pratar och kommenterar det vi ser under tiden.
Eftersom min man veckopendlar för tillfället (utom just nu när han har snickarsemester ) blir det nog automatiskt så att vi umgås och pratar väldigt mycket när han är hemma, eftersom vi har lite att ta igen. Visserligen pratar vi ju i telefon varje kväll, men det blir ju inte riktigt samma sak... Men visst kan det finnas perioder när jag tycker att vi gott kunde hitta på något mer än att titta på film (för då får man däremot inte prata under tiden...)
*lade precis märke till att Cantaton har hittat till bäbistråden*
Usch, Blommis, jag förstår att det känns frustrerande att gå i ovisshet och oro för vad som komma skall. Jag tro också att det blir betydligt bättre när ni får lite mer besked. Det där med knäppa/långa arbetstider är ju inte heller direkt någon höjdare för förhållandets vardag...
*kramar lite och är säker på att det kommer att bli bra, på alla plan*