Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ja då kan jag iallafall inte stämplas som ufo.... av den anledningen......

Maken o jag är ju lite motpoler i det sociala....jag pratar gärna o massor...tycker om att träffa mina kompisar....medan maken hellre är hemma o tittar på film....men han tycker att det är roligt när han har träffat polarna....även om det går ibland år mellan gångerna....suck!

O det har jag ju accepterat.... ....men jag fattar inte det där "men vi har ju umgåtts hela helgen"...öööhhh...?

Nåja...Rom byggdes inte på en dag...så jag får väl ta o sysselsätta mig med andra grejor så får vi väl se om han saknar mig!

Lunchdax!!!

• ingenjörsbruden

Ankan: Ja..hahaha det är tur att man väger upp varandra....

lanovia 08 skrev 2009-03-23 13:01:01 följande:

ingenjöris, vad segt när ni verkar prata om varandra. *kramar* Jag vet inte vad jag skall säga, då jag inte känner igen mig. Mitt tjat om kommunikation går nog inte hem längre...så jag bjuder på kramar istället.
    Äsch...jag är nog bara extra känslig o gnällig....o så sitter vi just nu i en extrem situation....pressar oss massor med husfix/val för att snart drar makens arbete igång på 150%....de har inte fått tillgång till arbetsplatsen....så de är 3 månader efter....inte deras fel....men tidsplanen ska ÄNDÅ hållas....så maken började stressa redan i feb....vilket jag inte fattade då....vi hade ju gott om tid på oss m huset tyckte jag....men så hade han inte berättat om jobbet o så.....hade vi ätit i köket istället för framför tvn så hade högst troligt den kommunikationsmissen inte uppstått!!!

Problemet är att jag undviker att ta upp kommunikationsproblemet....för maken tycker att vi pratar tillräckligt med varandra så om jag klagar så tar han det högst personligt som att HAN inte räcker till.....

Har kommit fram till att vi ser extremt olika på saker o ting....vi har varit ett par i över 7 år....o på den tiden så har maken bytat jobb o arbetat i 2 STORA projekt.....så han tycker att det aldrig har varit enformigt/händelselöst utan han tycker att det har varit grejor hela tiden.....förra året blev det ju förlovning och bröllop....vilket jag planerade båda gångerna.......jag ser arbetet som ett race för sig o privat ett för sig....vilket har gjort att jag varit rätt frustrerad på att han inte friat på 6 år.....

Men han är man o jag brukar skoja om att de inte klarar av att göra två saker samtidigt.....men det ligger i vårt fall lite sanning i det hela......

Jag ska inte ösa mer gnäll nu.....jag är bara känslig o socialtundernärd!!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-03-23 16:28:13 följande:
    Här om dan sa han: du vill helre snacka med tjejerna på BT än att vara med din man... Ja, helre än att titta på sporten ihop...!
    Ja men eller hur?!??!?! Ska kanske sabotera tvn.....så att den bara funkar när jag vill/bestämmer..... *gårneriniUppfinnarJockesverkstadoletarefterenbraknapp*
    Sitta i soffan som zombies är INTE socialt för 5 öre....

Ja ÄL o mens verkar synka sig även via nätet tycker jag....

Andbeyond: Har inget konstruktivt att komma med.....men man tycker ju att folk borde kunna hålla dumma kommentarer för sig själv.....men försök se det som att de är rädda om en.....dvs att man inte ska ångra sig sen.....

Blommis: Jädrans....2 tider!! Det är ju bra! Var den nya tiden tidigare än den andra?!
    Hoppas verkligen att de kan ge er svar så att du inte behöver ha det gnagandes i bakhuvudet!

Verkar som att indianerna har utvecklat lite tortyrmetoder....sträckbänkshållning, plågsamma krampbildande danser i magen....elaka jäklar......
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-23 16:58:04 följande:

Ja nu får vi väl betala för att vi blivit så dúktiga på att skjuta tillbaka på dem.
    *gåroanmälerallaitrådentillengerillakrigsutbildningmedbrittiskaSAS*
  • ingenjörsbruden

Hvidis: Tror att vi få ta o träffas ngn gång så kan karlslokarna glo på tv så kan du o jag vara sociala!!

Lanovia: Du kan väl säga att ni försökt i (nästan) ett år....lite oskyldigt hoppa över nästan?!

blommis: Hoppas att tanten kan bestämma sig snart!

*vinkarglatttillalla*

*forsätterattätachokladtårtaomarängswisstillsdetsprutarutgenomöronen*

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-24 07:46:09 följande:

Ingenjöris, precis så tänkte jag göra. Kanske är jag en ond människa men behöver få prata med någon och bekräftat att allt är som det skall.
    Nädå...inte är du ond!!! Jag hade gjort precis samma!!

Blommis....fattar ingenting....letar lite i de andra trådarna.
  • ingenjörsbruden

Hejhej tjejer

Tanten...menade den gravida butiksägaren.....*tanterdetärvilallihopaallihopaallihopa....trallalalalaa*

Man ska aldrig upphöra att förvåna sig över hur konstiga saker man kan läsa här på BT o vilka konstig människor som finns här....se bara på mig!!! Jag är ju här!!
    Tål hon inte Blommis raka svar så är det lika bra att hon avreggade sig....synd bara att hon tog ut sig på Blommis!!
    *kramarBlommisförsiktigtoklappar på ryggen...intedittfel*

Vädret är underbart!!Längtar verkligen ut!!

Hvidis: Tiden går fort när man har roligt!! *pussarpålillbuffin*

Ja...ni vet ju hur jag har nojat...om allt möjligt....men nu har jag ringt BM o ska åka dit o lyssna på hjärtljuden.....har ju kännt fladderbuset innan men nu verkar jag inte kunna känna det mer....kan iofs bero på att alla nerver i livmodern har blivit avtrubbade av elvisperiandet!
    Så klockan 12 är jag hos BM o lyssnar efter hjärtljud....så snälla...håll tummen för oss.

Maken har bättrat sig...har dock inte tagit upp ämnet....men han har nog fattat vinken...skickade igår ett mail med vad jag bokat upp i min kalender....bara mina saker....dock får han följa med om han vill.....han kommenterade det när jag kom hem...är du hellre iväg än umgås med din make....ja...sa jag....sitta framför tvn är inte socialt......
    Har ni läst Kvinnor är från Venus o män är från mars....den är inte dum.....har def märkt att maken behöver bli arg o få gå in i sin grotta o muttra o vara arg för sig själv.....han kommer ut när han är redo för det! Funkar rätt bra....fast liiiiite sämre nu när jag är nojig o känslig av alla hormoner!!

• ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2009-03-24 11:39:19 följande:
    Ingenjörsbruden: Då ska jag hålla tummarna för dig när jag slänger in första tvätten i tvättmaskinen klockan 12 :)Så spännande är min dag - immunförsvarsstudier och tvätt-tid. Blommis: DU är INTE ond, du är mysig! sådeså.
    Immunförsvarsstudier o tvättid....är det en ny studieform?
    Låter liiiiite intressant.....
    Gillar fakta....så här är det......flumflum att så här kan det tänkas vara osv....det blir jag nipprig på!

I´m back! Allt bra....så nu behöver jag inte noja över det iallafall!! *hahahahaha*

lanovia: Visst kan det vara mysigt o skönt med tvkväll med mannen....men varje dag...hela året?! Nja....om det är film som är bra o jag är på humör så är det jättemysigt....men är det någon värdelös pangpang a la Rambo eller bara serier som inte jag tycker är så roliga.....då läser jag hellre bok. Men tror att vi får ut samma sak eg....för mig är läsa bok=avkoppling o mysigt....o så ser maken på filmtittandet.....
    Enda nackdelen är ju att den sociala biten blir rätt lidande....men men....alla MINA helger är bokade med något kul ända fram till juni!

Blommis: ojojojoj....lite "Nakna pisolen"-skvalande då!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-24 13:24:00 följande:
    Livet är fullt av mysterier och obegripligheter.och ibland en och annan räpa.Idag borde indianerna koma, för fyyyy vad illa jag mådde efetr att jag suttit med sonen och klockan sedan ringde. Sambon fick ställa sig upp och hämta min telefon så jag kunde ringa skolan. Jag bara kände att reser jag mig, då kräks jag.Så, idag borde de invadera.
    *kommermedenstooooorbukettvitsipporförattmuntraupp*

Ore: Va skönt att du mår bra! Ja tuttarna...de kan kännas en hel del....ibörjan av grav kunde jag inte sova på magen pga ömhet i tuttarna!
    Man blir nojig....jag har ju känt battingen fara runder där inne....nu känns det inte lika påtagligt....o så skrämde jag upp mig....jag går liksom ner i vikt/fettmängd samtidigt som magen ökar.....så i helgen tyckte jag att magen halverats.....vilket är helt ok om det är fettet som tunnas ut! Innan Ankis mf så hade jag inte skänkt det en tanke....fanns liksom inte i min värld....jag mådde bra o magen växte.....kan rek att göra ett tidigt ul...skönt att veta! Eller be att få lyssna på hjärtljuden.....man hör faktiskt även rörelserna!! Fräckt!
    Du verkar helt omringad av gravida... ....det är lite en omställning för grabbarna....iallafall i början.....Rätt sött av din "svåger"/kollega!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)