Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

ojojoj så fel det kan bli

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 20:59:19 följande:
    Läste lite snabbt och såg bara "räkna spermier... mun till mun", och fick mycket konstiga bilder i huvudet... *ruskar på hvuvdet för att få bort konstiga syner*lanovia 08 skrev 2009-02-18 15:55:34 följande:
  • lanovia 08

eller hur!!!

passionsblomman skrev 2009-02-18 21:06:04 följande:
    Tänkte jag med, men det sa jag inte......jag är ju så diskret av mig *håller alla fingrarna i kors*
  • lanovia 08

Kan vara...
    Men helt seriöst tror jag inte för fem öre att jag är gravid denna månad. Alla symptom är ju putsväck. Jag är ju inte ens trött!!! (eller jo förkylningstrött)

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 21:01:47 följande:
    Min erfarenhet är att det kan anta diverse färger och konsistenser samma månad... Men det kanske är ett bra tecken? lanovia 08 skrev 2009-02-18 19:33:02 följande:
  • lanovia 08

jo... jaja tänker inte bygga upp något onödigt hopp som slås i spillror.

• lanovia 08

Här var inte myckte liv på oss idag.

Passionis jag har faktiskt inget bra svar på dina funderingar just nu. Är för trött för att tänka klokt. Så jag ignorerar inte inlägget bara inväntar tillfälle då jag kanske kan säga något vettigt.

Själv testade jag imorse. Tidigt jag vet men saken är att vi skall till mannens släkt i Oslo i helgen, så jag kommer inte kunna testa på hela helgen. O tänkte då att OM det nu skulle vara ett plus kunde det vara trevligt att se innan vi åker. Men det var så negativt som det bara kunde bli.
    Har haft lite brunröda flytningar idag också (förlåt informationen) så förmodligen är indianerna på indans.

• lanovia 08

Kloka ord från ingenjören och väl värt att tänka på.

Ninnis, du har helt rätt. Idag var egentligen tidigt att testa. Kan inte på något vis motivera det för mig själv. Men än att vi skall ju iväg och hade varit så skönt med ett plus eller mens så att jag ev kan ta något glas vin med släktingarna. Istället för att de skall bli frågvisa.
    Som det är nu kan jag inte lite på ett minus så det blir inget vin.
    VAd gäller flytningarna, nej exakt så här brukar de inte vara. Men man hakar ju lätt upp sig på detaljer. Så jag väljer att se dem som början på mens tills motsattsen är bevisad.
    Känns faktiskt inte som någon katastrof. Nej det blev förmodligen inget barn denna månad heller, men tids nog skall det nog bli.
    Jag tror starkt på att det kommer ta sig i mars. Då får jag o

• lanovia 08

Skönt att det inte blev tårar. Men jag förstår så väl hur du känner det.

Ore skrev 2009-02-19 12:50:41 följande:
    Jaha, igår var det en annan kompis som visade sig vara gravid... Undrar vem som tänker avslöja graviditet idag, förväntar mig ett neddimpande mail från vem som helst av mina kompisar precis vilken sekund som helst? Litet härdad blev jag väl dock... För det var inte alls lika jobbigt igår, blev mest bara glad för kompisens skull. Visst litet avundsjuk också, men inte så jag började gråta i alla fall.
  • lanovia 08

Oj jag skulle ju ta bort den meningen, men fick visst bara bort hälften. Skulle stå att då finns det risk att jag o bebis får dela födelsedag.

• lanovia 08

Ankan förstår din reaktion. Jag är verkligen emot pyramidspel. Någon sitter där uppe o blir svinrik också skall man själv hålla på o plåga sina vänner. Nej tack.

Jag vet att man inte påverkar embyrot. Jag är mer osäker på hur resten av kroppen påverkas. Finns ju de som säger att det är svårare att bli gravid om man dricker, därav undrar jag också om det lättare blir missfall. ???
    Jag vet inte, har bara valt att hålla mig borta så mycket jag kan från vin för att itne riskera något.

• lanovia 08

Nu är jag tillbaka igen från en underbar långhelg i Oslo. Alltid trevligt att komma dit o bara vara. Tyvärr har vi båda lyckats bli sjuka. Jag får alltid en fruktansvärd hosta. Inatt har jag sovit 3½h, övrig tid har jag legat och hostat o desperat försökt somna. Så idag är det inte mycket liv i mig.

Vad gäller indianerna så infann de sig på BIM, exakt på dagen. Så cykeln är alltså som den skall igen. Vilket får mig ännu mer att undra om det faktiskt var ett MF förra månaden. Men hur som helst var det skönt att den kom som den skulle nu. Jag har inga konstiga symptom, så nu äntligen kanske kroppen börjar bli normal.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)