• Ninnnis

I vått och torrt (del 5)

Lanovia, hur går det? Indianer? Test? Kommer maken hem ikväll?

Förstår att sången väckte känslor... Jag tänkte titta på bröllopsvideon häromdagen när jag kände mig ledsen, ensam och bräcklig, men det var nog tur att jag lät bli... Får man fråga vilken sång det är?

• Ninnnis

Ore, hur går det för dig? När ska du på inskrivning/undersökning? Mår du fortfarande illa?

• Ninnnis

Den är fin, Lanovia! Men jag förstår om ni tycker att den är lite väl populär.

Nu ska jag köra hem och städa lite, sen ska jag hämta lillasyster som stannar över helgen. Maken ska spela X-box och dricka whisky med grabbarna ikväll, så jag har erbjudit mig att köra in och hämta honom vid midnatt. Resten av helgen ska det mysas, grillas, pysslas i trädgården och njutas av det fina vädret! Och kanske lite shopping om lillasyster (snart 18 år) får bestämma, och det brukar hon ju få

• Ninnnis

Åh, vad det köttet kommer att smaka gott imorgon, Blommis!

Maken hade satt upp solsängen och lite växter på nya terassen när jag kom hem, så jag var ju bara tvungen att slå mig ner och läsa tidningen i solen

Jag och lillasyster har bestämt att vi går på bio ikväll, så hämtar vi maken på vägen hem. Vi ska se Slumdog Millionaire. Nej, dammsuga var det ja!

• Ninnnis

Hej hej!

Lanovia, trist med indianerna, men kanske ändå bra att de dök upp till slut? Tycker också det låter som att det kan ha varit tidigt MF, men det får du nog som sagt aldrig veta... Jag är också gräsänka från idag och fram till fredag, fast jag är ganska van. Inte för att det är roligare för det, men jag har liksom bestämt mig för att det är helt ok och att jag kan passa på och träna och ha egentid när han är borta.

Blommis, duktiga detox-tjejen! Hoppas kaffet smakar Så då är det BIM snart då... Spännande! *startar operation tum- och tårhållning*

Hvidis, snygga gravida kvinna! Instämmer med de andra kloka tjejerna och jag är ÖVERTYGAD om att du kommer att kvala in i kategorin Hot Mama, minst lika snygg som din bästis När flyttar ni in, förresten?

Ingenjören, *vink vink*

Celeste, vet du på ett ungefär var i cykeln di befinner dig?

Jag har lämnat blodprov idag, efter att jag skjutsat lillasyster till bussen. När jag kommer fram till disken frågar sköterskan "Har du varit vaken i 3 timmar?" Öööhhh, nej, i drygt två timmar, svarar jag. Tror ni inte svintotanten har missat att meddela att det ena testet ska göras tidigast 3 timmar efter att man vaknat? Tydligen är det ganska vanligt att det missas av läkarna som skriver remiss, så efter mycket om och men fick jag ta blodproverna i alla fall. Så nu får jag väl vänta och se om det är nåt fel. Pergotime börjar jag med imorgon, så får vi se vad det kan ge...

I övrigt har jag haft en underbar helg med lillasyster och make. Trädgårdsarbete, fönsterputsning, grillning, Wii och avslutningsvis erövring av världen i Risk

• Ninnnis

Blommis, I know the feeling! Vänta en stund med promenaden tills magen har kommit igång, det är inge kul när det blir bråttom i skogen...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)