• Ankan80

I vått och torrt (del 5)

Ja, det är så sant så sant!

passionsblomman skrev 2009-03-23 14:24:28 följande:
    Så skönt att vara överens med någon! :-dNejmen, det är lätt att börja känna sig som en jäkla parasit och tappa självförtroendet när man blir arbetslös. Nu har jag dock mer känt att allt det talas om är ett eskalerande elände ,och inte så mkt skuldbeläggande. FÖRRA ggn jag skrev in mig däremot...jädrans.. det var i samband med regeringsskifteet och då var det ord som ärande och tärande och bidragsfuskande hit och dit HELA tiden på nyheterna...På det sättet är det nästan skönt att det är lite kris, så man blir en i mängden lite. Alla VET att det är tufft nu på ett annat sätt.
  • Ankan80

Annars kan man kanske kolla privat? Är det inte det du skall göra passionis?

Å sen när du står i kö så kommer plusset

lanovia 08 skrev 2009-03-23 14:29:49 följande:

Ja har absolut börjat tänka tanken. Detta var ju 10e försöket. Snart har ett år gått. Har sådan lust att ringa redan nu och be om hjälp. Men antar att det är menlöst. Är väl ingen som vill hjälpa oss innan ett år gått. Jag skulle må så mycket bättre av hjälp snart.
  • Ankan80

Ok...sorry....egen slutsats...

men dubbelt så bra med 2 platser...

passionsblomman skrev 2009-03-23 15:10:10 följande:
    Jagvet inte om det är privat? jag blev hänvisad hit och dit när jag började ringa och hamnade där tillslut...förresten fick jag kallelse nu till det första stället jag blev hänvisad till. Dit det var ett halvårs kö...så nu har jag tid på två ställen!
  • Ankan80

Andbeyond:
    Äsch! alla mognar ju i olika takt...känns det rätt för er så är det också det.
    Hon kanske är rädd att förlora sin kompis i familjelivet?

• Ankan80

Det ligger en länk till den i glädjas åt varandra tråden.

Orkade inte ens läsa hela....blir så trött

Nä, du är verkligen inte ond
    Den där typen har raderat sitt konto nu verkar det som...

*djup suck*

• Ankan80

Ja, de där symtomerna kan ta o fara åt h-e.
    Man blir bara så förvirrad.

Tyvärr kan man ju uppenbarligen inte lita på dessa i alla fall. Man kan ha symtom även när det går snett .

Man får hoppas på det bästa. Finns inget annat att göra tyvärr...

• Ankan80

Tack, jag mår bra! Har faktiskt inte tänkt så mycket på stelheten så den är nog botra då

Har ju börjat med ny kost och träning nu. Känns bra att tänka på något annat...

Skall minsann gå ner lite nu. Tycker INTE om vad vågen visar på nu

• Ankan80

Det kommer gå bra Lanovia. De är väldigt lätta att prata med de där BM.
    Jag har blivit så frispråkig nu gällande det kvinnliga så jag får stoppa mig ibland när jag pratar med "vanliga" människor

Säg att ni försökt 12 månader för annars säger de bara att du skall återkomma.

Lycka till! Skickar en styrkekram!!!

• Ankan80

Ingenjöris:
    Det går bra med den nya livsstilen. Jag kör lite GI-aktigt och försöker tex. undvika pasta och vitt mjöl.
    Drar ner lite på kolhydraterna, men inte helt. Inget godis eller kakor. Skall försöka hålla mig i helgen....blir tufft

Det är faktiskt lite roligt att inte bara köra samma gamla köttfärs med spaghetti hela tiden

Tänkte cykla igår, men indianerna är ihärdiga så skall prova idag i stället....annars blir det en 45-min-promenad kanske....känns nimmare.....

• Ankan80

Åhh...jag längtar så till vi kan prova igen....är ju så roligt att höra om era elvispar ...(även om det svider lite)

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)