Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ankan80 skrev 2009-03-25 08:40:17 följande:
    Förresten fick reda på igår att ännu en kusin hade varit drabbad av MA.Hon fick reda på i v. 17 att barnet dött i v.12 Så nu har jag 2 kusiner och en svägerska som fått minst ett MA :-OSå det är fruktansvärt vanligt....
    Usch o fy....det är förfärligt tråkigt....men tyvärr vanligt.....men vanligast är väl MF fram till v11-12....det gör ont i själen vare sig man har barn sen innan eller inte.

Tänker på dig Ankis när elvispen kör igång.....snart har du egen osså!

Låter som en god plan med GI-inspirerat.....det är rätt gott osså....fast kanske lite bökigt när man ska handla de första gångerna o så......älskar att prova nya recept....hamnar tyvärr alldeles för lätt i ett fantasilöst träsk av samma maträtter dag efter dag.....

Idag har jag tänkt att vi ska ha kokt potatis, falukorv och pepparrotssås! DET var längesen! Sorry om jag frestas....det är ju inte alls GI!
  • ingenjörsbruden

åhhh ugnsbakad falukorv med instuckna skivor av lök o äpple....mmmmmmm Mumma!

Kalops är mums det osså, kålpudding likaså...ibland!

Köttbullar med gräddsås o kokpotatis o rårördalingon!!! Mmmm

*plockarframmormorsgamlavåffeljärnosvängerihopettparsupersmarrigavåfflor med gräddeosylttill...laget runt*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-25 11:59:19 följande:
    Kan nån översätta den där underbara skånskan så man får veta vad nimmare är?
    ungefär "lättare/smidigare"
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-25 13:03:43 följande:
    Hihi...exakt ingenjöris Vill lova att jag blir mobbad för min skånska här i Helsingborg. Den är ju liiiiite bredare...hehe....jag tycker det är fint iaf Men ibland får man snäva till den när den flyter över kanterna.... Lanovia:Bra gjort! Kanske tom spänningarna släpper...trist med BM bara....finns ju vissa rabbeskaft...(skånska för kärringar, idioter, etc) Hoppas på en bättre sen vid mötet!
    Rabba!! Hihihihihi.... ung.rivjärnssatkärring..motvalskärring
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-25 15:43:45 följande:
    Ja detta är sannerligen livet! *puffar till kuddarna lite extra*
    *mmmmmmyspysmmmmmmh*

Nä nu ska jag hem o krypa i ngt sexigt o när den stackars maken kommer innanför dörren så ska jag släpa in honom i sovrummet!

KRAAAAM!

Ps vi hörs på fredag...är ute hela dagen i morgon!!!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-25 16:07:59 följande:
    Ingenjören -
    Ja jag vet!!! No comments necessary eller?!
    Vågade inte skriva det i den andra tråden.....hehehehehe här är ju folk varnade i trådstarten iallafall!!! *hehehehehe*
  • ingenjörsbruden
    Planen funkade uuuuutmärkt!!!
    Han gillade överraskningen *hehehehehehe*

Ja visst är våra män gulliga när de pysslar om oss o fixar maten....det är det där lilla extra som sätter guldkant på tillvaron

*mumsarpåBlommisgoooooavåfflor*
  • ingenjörsbruden

Men va tusan....skrev ett långt ilägg men det är borta....suck!

nåja...kontentan var en spark åt knasiga kroppar som mest bara luras!

Va fina ni är Ankis! Vet inte varför....men jag hade föreställt mig att du var mörkhårig.....skumt när det stämmer!

Har osså funderat på det där med när jag eg hade ÄL....om man blev framflyttad 5 dagar...så måste väl ÄL inträffat tidigare....eller?! *hmmmm*

I sådana fall så hade jag ÄL 11 dagar efter mens....är det ännu en trend jag ser....eller är det bara våra kroppar som synkar t varandra?!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-27 14:04:06 följande:
    Tack tack...med smicker kommer man långt Uj uj...soyabönorna kör runt i magen...men gott var det...kan jag rekommendera.blandning av ägg, soyabönor, tonfisk och avokado...är med i nån slags diet...
    Låter rätt gott....är dock lite osäker på hur soyabönor smakar....använder allsköns massa olika bönor annars, stora vita, kidney, black eyed pies (näää inte bandet ), kikärtor, bondbönor....mmm gott bara att blanda med lite kryddor+olja+vinäger o hackad rödlök! Mmmmm!

Fart på magen?! Kanske tur att du är ledig i morgon?!

Jag lyckades lägga halva fiskgratängen på golvet i fikarummet....kanon! Nåja...tur att man inte är stor i maten längre!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)